Artikelen en nieuws over Inhoudelijke marketing

7 contentstrategieën die de verkoop van e-commerce tot 42% stimuleren
10 min. lezen

7 contentstrategieën die de verkoop van e-commerce tot 42% stimuleren

De meeste e-commercemerken gooien geld naar advertenties en vragen zich af waarom de verkoop stagneert. Dit is wat ze missen: 84% van de mensen koopt na het bekijken van een productvideo, en merken die strategische content gebruiken, zien 6x meer conversies dan merken die alleen op advertenties vertrouwen. Nadat we 200+ e-commercemerken hebben geholpen hun […]

Omar Angri Omar Angri
Co-Founder & CEO, MarginBusiness
De rol van personalisatie in contentmarketing
10 min. lezen

De rol van personalisatie in contentmarketing

Personalisatie in e-commerce contentmarketing is naar voren gekomen als een krachtige strategie om de aandacht te trekken, betrokkenheid te stimuleren en loyaliteit te bevorderen. Maar naast de praktische voordelen maakt personalisatie diep gebruik van de consumentenpsychologie, waarbij gebruik wordt gemaakt van menselijk gedrag en cognitieve vooroordelen om betekenisvolle ervaringen te creëren die converteren.

Sarah Pokorna Sarah Pokorna
SEO Manager, WhitePress Publishing LTD
Strategieën voor contentlokalisatie voor wereldwijde e-commerce
27 min. lezen

Strategieën voor contentlokalisatie voor wereldwijde e-commerce

Contentlokalisatie zorgt ervoor dat bedrijven 3x meer kans hebben om de wereldwijde verkoop te verhogen, gebaseerd op een onderzoek uit 2024 van Common Sense Advisory. We laten u vijf praktische lokalisatiemethoden zien die op dit moment werken in wereldwijde e-commerce. Deze methoden zijn gericht op vertaalkwaliteit, culturele aanpassing en marktspecifieke SEO – drie factoren die […]

Alexandra Bukovčanová Alexandra Bukovčanová
Chief Marketing Officer, Translata
Copywriting versus het schrijven van inhoud
3 min. lezen

Copywriting versus het schrijven van inhoud

Elk e-commercebedrijf moet de verschillen begrijpen tussen copywriting en het schrijven van inhoud. Hoewel ze verschillende toepassingen hebben en verschillende strategieën toepassen, zijn beide essentieel bij het aantrekken en betrekken van klanten. In dit artikel worden de verschillen tussen deze schrijfstijlen uitgelegd om u te helpen betere marketingbeslissingen te nemen.

Waarom het bijwerken van oude inhoud uw geheime SEO-wapen is
3 min. lezen

Waarom het bijwerken van oude inhoud uw geheime SEO-wapen is

Laten we het hebben over een baanbrekende SEO-strategie die onder de radar vliegt: historische optimalisatie. Nee, het gaat niet om het opgraven van oude artefacten – het gaat erom uw oude inhoud een nieuwe laag digitale verf te geven.

De kracht van proeflezen bij het maken van kwaliteitsteksten
3 min. lezen

De kracht van proeflezen bij het maken van kwaliteitsteksten

Proeflezen is een van de belangrijkste fasen bij het maken van kwaliteitsteksten voor verschillende vormen van communicatie. Het gaat niet alleen om het verwijderen van grammaticale en spelfouten van websites en blogs, maar is ook van toepassing op gedrukt promotiemateriaal en zelfs boeken. Proeflezen maakt uw tekst nauwkeurig, duidelijk en betrouwbaar.