Artikelen en nieuws over Analytics

Marketingprestaties meten: tools en technieken
7 min. lezen

Marketingprestaties meten: tools en technieken

Het meten van marketinginspanningen is niet alleen een behoefte, maar ook een must-have. Weten hoe u marketingactiviteiten kunt meten, evalueren en optimaliseren is essentieel. U kunt net zo goed uw marketingbudget uit het raam gooien zonder de juiste meting. Dit artikel gaat in op de redenen waarom marketingstatistieken belangrijk zijn, hoe campagneprestaties kunnen worden geëvalueerd […]

Michal Kubo Michal Kubo
CEO, Co - Founder, ptagroup | Akademio
Geavanceerde functies van Google Analytics 4
12 min. lezen

Geavanceerde functies van Google Analytics 4

Google Analytics 4 is niet zomaar een versie van Google Analytics, maar een geheel nieuwe benadering voor het analyseren van gebruikersgegevens. Het biedt verschillende geavanceerde functies waarmee u effectiever met gegevens kunt werken en dieper inzicht kunt krijgen in het gedrag van bezoekers. Als u nauwkeurigere inzichten in uw klanten wilt krijgen en uw marketingcampagnes […]

Adam Cagala Adam Cagala
Data Master, ptagroup
Big Data geeft het succes van e-commerce een boost
4 min. lezen

Big Data geeft het succes van e-commerce een boost

Big data is nu cruciaal voor bedrijven die op zoek zijn naar een voorsprong. Het is ook van vitaal belang voor merken en winkels. Deze enorme brok informatie komt uit verschillende bronnen. Deze omvatten onderzoek, online transacties en sociale media. Big data kan verschillende vormen aannemen. Het kan gestructureerd, semi-gestructureerd of ongestructureerd zijn. Het staat […]

Last-click attributie schiet tekort: waarom het tijd is om te evolueren
4 min. lezen

Last-click attributie schiet tekort: waarom het tijd is om te evolueren

Het wijdverbreide vertrouwen in last-click-attributiemodellen blijkt steeds ontoereikender te worden, vooral wanneer het zich richt op jongere, technisch onderlegde generaties. Recente bevindingen van Snapchat onderstrepen de dringende behoefte aan een paradigmaverschuiving in meetmethoden. De traditionele last-click-benadering schetst vaak een onvolledig beeld en geeft een verkeerd beeld van de ware effectiviteit van complexe, multi-channel marketingstrategieën. Naarmate […]

Moeten we de betrokkenheidspercentages voor online campagnes bijhouden?
3 min. lezen

Moeten we de betrokkenheidspercentages voor online campagnes bijhouden?

Wat levert het bijhouden van deze statistiek ons op en welke gegevens zitten er achter de naam? Traditionele advertenties (print, tv, radio, billboards, enz.) staan de klant niet toe om meteen met advertenties om te gaan, omdat de klant niet de mogelijkheid heeft om op de advertentie zelf te reageren. Digitale marketing daarentegen heeft de […]