
Betrokkenheid
Is een reeks statistieken die worden gebruikt om de actie van klanten in digitale marketing te meten. Er zijn veel methoden en formules die kunnen worden gebruikt om betrokkenheid te meten, maar hun gemeenschappelijke doel is om de klantbetrokkenheid bij uw merk te kwantificeren en de effectiviteit van uw marketing- of reclamecampagne te meten.
Wat betekent het woord interactie?
Internetgebruikers kunnen hun eigen reacties, opmerkingen en gevoelens plaatsen in deze interactieve vorm van reclame. Deze vorm van reclame stelt hen in staat om hun emoties of voorkeuren uit te drukken in de marketinginhoud, of het nu gaat om de kleur van het product, het ontwerp of waar ze op dit moment mee te maken hebben in hun leven – een nieuw huis, het kopen van een auto, het veranderen van baan. Al deze interacties – de creatieveling versus de internetgebruiker – worden interacties genoemd.
Effectieve digitale marketingcampagnes zijn ontworpen om klantbetrokkenheid te creëren, wat een aantal positieve voordelen voor uw merk kan hebben.

Source: Depositphotos
Wat is interactief adverteren en waarom zouden we het regelmatig gebruiken?
Interactieve advertenties nodigen consumenten uit om op een meeslepende manier fysiek met reclame om te gaan, waardoor traditionele reclame een activiteit wordt. Ze zijn een geweldige manier voor marketeers om rechtstreeks in contact te komen met consumenten en hen aan te moedigen actie te ondernemen, in plaats van passief naar een advertentie te kijken of deze te negeren.
Interactieve advertenties helpen merken onder andere verhalen te vertellen, personalisatie te verbeteren en blijvende indrukken te creëren bij het publiek. Het kan worden gebruikt door marketeers in elke branche die op zoek is naar:
- Creëer en bouw naamsbekendheid op
- Leads genereren
- Verhoog de verkoop
- Krijg inzicht in de klant
De voordelen van interactief adverteren zijn onder meer
- Verhoogde naamsbekendheid en herinnering
- Verbeterde prestatiestatistieken
Het belangrijkste voordeel dat vaak wordt vergeten of over het hoofd wordt gezien, is:
- Meer gegevens hebben!
Interactieve advertenties bieden meer (en gedetailleerdere) gegevens dan andere typen advertenties. Ze geven gedetailleerde informatie over:
- Hoe lang mensen naar je advertentie hebben gekeken
- Waar ze op hebben geklikt
- Hoe ze een vraag hebben beantwoord
- Of ze de video opnieuw hebben afgespeeld
- Of ze het met anderen hebben gedeeld
Al deze gegevens kunnen marketeers helpen bij het formuleren van een meer geavanceerde advertentiebenadering om de prestaties van toekomstige campagnes te verbeteren.
Door groot te denken vanaf de eerste plannen voor reclamecampagnes, kunnen ondernemers hun merk uitdrukken met leuke, creatieve en veel verkoopondersteuning.