2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun werk.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
Bron: Depositphotos

YouTube Shorts-update: de wijziging gaat binnenkort in

YouTube begint op 31 maart met het tellen van weergaven telkens wanneer een korte film begint te spelen of opnieuw wordt afgespeeld, in plaats van dat gebruikers een vooraf bepaalde tijd moeten kijken voordat ze een weergave opnemen. In de toekomst zullen makers waarschijnlijk meer weergaven zien als gevolg van deze wijziging.

De wijziging is aangebracht als reactie op feedback van makers die meer informatie wilden zien over hoe vaak het publiek hun korte films daadwerkelijk bekijkt.

Met behulp van deze bijgewerkte statistiek kunnen contentproducenten potentiële merkpartners laten zien hoe breed ze hen bereiken en betere beslissingen nemen over hun contentstrategie.

YouTube heeft deze informatie bewaard onder ‘betrokken weergaven’ in de geavanceerde modus van YouTube Analytics voor gebruikers die de eerdere statistiek nog steeds willen volgen.

Om ervoor te zorgen dat de wijziging geen invloed heeft op de mogelijkheden om inkomsten te genereren, zijn de inkomsten van creators en de geschiktheid voor het YouTube-partnerprogramma nog steeds gebaseerd op deze oorspronkelijke meting.

TikTok en Instagram Reels, die al weergaven bijhouden op basis van het starten en opnieuw afspelen van video’s, zijn dankzij deze update nu in lijn met de analyses van YouTube Shorts. Bij het beheren van content op verschillende socialemediakanalen kunnen makers dankzij platformstandaardisatie gemakkelijker prestatiestatistieken vergelijken .

Deze wijziging biedt een beter begrip van het inhoudsbereik voor e-commercebedrijven die korte videomarketing gebruiken, wat de ROI-meting voor marketingcampagnes op sociale media zou kunnen verbeteren.

Artikel delen
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Vergelijkbare artikelen
De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen
3 min. lezen

De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen

Er is de laatste tijd iets wilds aan de hand op TikTok. Lidl, de Duitse discountsupermarkt, heeft beperkte producten op TikTok Shop gedropt en ze zijn sneller dan ooit uitverkocht. Hun Dubai-chocoladerepen – die met pistaches gevulde repen waar iedereen geobsedeerd door is – verkochten elke seconde 72 repen en waren binnen 90 minuten niet […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU