2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun werk.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
Bron: Depositphotos

YouTube Shorts-update: de wijziging gaat binnenkort in

YouTube begint op 31 maart met het tellen van weergaven telkens wanneer een korte film begint te spelen of opnieuw wordt afgespeeld, in plaats van dat gebruikers een vooraf bepaalde tijd moeten kijken voordat ze een weergave opnemen. In de toekomst zullen makers waarschijnlijk meer weergaven zien als gevolg van deze wijziging.

De wijziging is aangebracht als reactie op feedback van makers die meer informatie wilden zien over hoe vaak het publiek hun korte films daadwerkelijk bekijkt.

Met behulp van deze bijgewerkte statistiek kunnen contentproducenten potentiële merkpartners laten zien hoe breed ze hen bereiken en betere beslissingen nemen over hun contentstrategie.

YouTube heeft deze informatie bewaard onder ‘betrokken weergaven’ in de geavanceerde modus van YouTube Analytics voor gebruikers die de eerdere statistiek nog steeds willen volgen.

Om ervoor te zorgen dat de wijziging geen invloed heeft op de mogelijkheden om inkomsten te genereren, zijn de inkomsten van creators en de geschiktheid voor het YouTube-partnerprogramma nog steeds gebaseerd op deze oorspronkelijke meting.

TikTok en Instagram Reels, die al weergaven bijhouden op basis van het starten en opnieuw afspelen van video’s, zijn dankzij deze update nu in lijn met de analyses van YouTube Shorts. Bij het beheren van content op verschillende socialemediakanalen kunnen makers dankzij platformstandaardisatie gemakkelijker prestatiestatistieken vergelijken .

Deze wijziging biedt een beter begrip van het inhoudsbereik voor e-commercebedrijven die korte videomarketing gebruiken, wat de ROI-meting voor marketingcampagnes op sociale media zou kunnen verbeteren.

Artikel delen
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Vergelijkbare artikelen
Regionale conferentie over e-commerce in Skopje toonde de toekomst van de digitale economie
2 min. lezen

Regionale conferentie over e-commerce in Skopje toonde de toekomst van de digitale economie

In een sfeer vol energie, inspiratie en nieuwe ideeën heeft de 8e Regionale E-Commerce Conferentie van dit jaar opnieuw aangetoond waarom dit het meest verwachte evenement is voor de digitale gemeenschap in de regio. Op 4 november zat de Nationale Opera en Ballet bomvol met managers, marketeers, ondernemers, vertegenwoordigers van organisaties en leiders die onder […]

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimaliseren voor algoritmen? Sociaal luisteren is waar het echt om gaat
4 min. lezen

Optimaliseren voor algoritmen? Sociaal luisteren is waar het echt om gaat

Merken zijn al jaren bezig met het optimaliseren van content voor zoekmachines. Tegenwoordig verandert echter de manier waarop mensen naar informatie zoeken, en daarmee ook de manier waarop ze beslissingen nemen. In plaats van korte vragen, vragen ze naar specifieke dingen die voor hen belangrijk zijn. Wat ooit grappig was, is nu een standaard waaraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Waarom M&S koos voor TikTok Shop en Zalando voor groei
2 min. lezen

Waarom M&S koos voor TikTok Shop en Zalando voor groei

De Britse retailgigant Marks & Spencer is bezig met een ingrijpende verandering van zijn online verkoopstrategie. Volgens een ChannelX-rapport heeft het bedrijf een deal getekend met Zalando om alle logistiek in continentaal Europa af te handelen en betreedt het tegelijkertijd TikTok Shop, waar elke seconde één schoonheidsproduct wordt verkocht in het VK.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU