1 min. lezen

Wat is CPG?

De term CPG staat voor Consumer Packaged Goods. Het verwijst naar verpakte consumentengoederen – dat wil zeggen producten die snel worden geconsumeerd en regelmatig moeten worden gekocht.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

De term CPG staat voor Consumer Packaged Goods. Het verwijst naar verpakte consumentengoederen – dat wil zeggen producten die snel worden geconsumeerd en regelmatig moeten worden gekocht. Dit zijn veel voorkomende consumentenproducten die worden verpakt en meestal worden verkocht in winkels, supermarkten of online winkels.

Typische voorbeelden van CPG-producten zijn voeding (bv. granen, dranken, zuivelproducten), cosmetica en persoonlijke verzorging (bv. zeep, shampoos, deodorants), huishoudelijke artikelen (bv. schoonmaakproducten, papierproducten), vrij verkrijgbare geneesmiddelen (bv. vitaminen, pijnstillers)…

Het belangrijkste kenmerk van CPG’s is dat het producten zijn die klanten regelmatig moeten kopen. In tegenstelling tot producten die langer meegaan, zoals elektronica of meubels, hebben CPG-producten een kortere levensduur en zijn ze relatief goedkoop.

De term wordt vaak verward met FMCG. CPG is een bredere term en omvat alle verpakte consumentengoederen, of het nu gaat om fast moving consumer goods (FMCG) of langzamer bewegende consumptiegoederen, zoals cosmetica of huishoudelijke artikelen die langer meegaan. Het belangrijkste verschil is dat FMCG zich richt op snel bewegende producten, terwijl CPG langzamer verkopende producten omvat.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen
5 min. lezen

Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen

Mobiele applicaties beleven een van hun meest stabiele en tegelijkertijd meest winstgevende jaren. Na de pandemische hausse en de daaropvolgende correctie is de markt gestabiliseerd. Uit de cijfers blijkt dat de aandacht en het geld van gebruikers zich meer dan ooit tevoren op mobiel concentreren, waardoor mobile commerce community marketing de belangrijkste onderscheidende factor is […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie
4 min. lezen

Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie

Bedrijven geven meer uit aan reclame, maar de resultaten blijven vaak achter. Groeiende digitale advertentiebudgetten alleen zijn niet genoeg. Aankoopbeslissingen worden complexer, traditionele benaderingen werken niet meer en reclame schiet het doel voorbij. Een nieuw wereldwijd onderzoek laat zien waarom een rendement op de investering in B2B-marketing uitblijft. Laten we eens kijken wat marketeers eraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+