1 min. lezen

Wat is CPG?

De term CPG staat voor Consumer Packaged Goods. Het verwijst naar verpakte consumentengoederen – dat wil zeggen producten die snel worden geconsumeerd en regelmatig moeten worden gekocht.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

De term CPG staat voor Consumer Packaged Goods. Het verwijst naar verpakte consumentengoederen – dat wil zeggen producten die snel worden geconsumeerd en regelmatig moeten worden gekocht. Dit zijn veel voorkomende consumentenproducten die worden verpakt en meestal worden verkocht in winkels, supermarkten of online winkels.

Typische voorbeelden van CPG-producten zijn voeding (bv. granen, dranken, zuivelproducten), cosmetica en persoonlijke verzorging (bv. zeep, shampoos, deodorants), huishoudelijke artikelen (bv. schoonmaakproducten, papierproducten), vrij verkrijgbare geneesmiddelen (bv. vitaminen, pijnstillers)…

Het belangrijkste kenmerk van CPG’s is dat het producten zijn die klanten regelmatig moeten kopen. In tegenstelling tot producten die langer meegaan, zoals elektronica of meubels, hebben CPG-producten een kortere levensduur en zijn ze relatief goedkoop.

De term wordt vaak verward met FMCG. CPG is een bredere term en omvat alle verpakte consumentengoederen, of het nu gaat om fast moving consumer goods (FMCG) of langzamer bewegende consumptiegoederen, zoals cosmetica of huishoudelijke artikelen die langer meegaan. Het belangrijkste verschil is dat FMCG zich richt op snel bewegende producten, terwijl CPG langzamer verkopende producten omvat.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?
4 min. lezen

Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?

In het verleden was de aandacht bijna uitsluitend gericht op de post zelf. Het format, de lengte, de visuals en de timing werden geanalyseerd. Tegenwoordig is de reactiesectie een even belangrijke plek geworden. Sociale netwerken geven steeds meer de voorkeur aan content die interactie stimuleert, en reacties zijn een signaal dat algoritmes zeer nauwlettend monitoren.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten
2 min. lezen

OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten

OpenAI kondigde aan dat meer dan een miljoen bedrijven nu actief betalen voor hun platform – de snelste groei in de geschiedenis van het B2B-platform. Klanten zijn onder andere banken, winkelketens en farmaceutische giganten. Interessant genoeg groeien de aantallen deels dankzij regelmatige ChatGPT-gebruikers.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU