Live Shopping is een marketingstrategie waarbij een host, meestal een influencer of beroemdheid, een product promoot via een live video. Net als bij televisieprogramma’s voor thuiswinkelen waarin een persoon demonstreert hoe een item moet worden gebruikt, vindt de interactie tussen de gastheer en het publiek volledig live plaats, zoals de naam al doet vermoeden. Gamified content, waaronder promoties en prijzen, wordt doorgaans via een livestream aan het publiek aangeboden, maar slechts voor een beperkte duur. Livestream shopping is bijzonder effectief vanwege het gevoel van urgentie dat ontstaat door schaarste of beperkte beschikbaarheid. Bovendien, hoe groter het publiek, hoe groter de angst om een potentieel goede deal mis te lopen.
Prijswinst: 78% van de Scandinavische consumenten winkelt nu grensoverschrijdend
Tot 78% van de Scandinavische klanten heeft het afgelopen jaar een aankoop in het buitenland gedaan, wat 4 procentpunten meer is dan in 2024, volgens PostNord’s E-commerce in the Nordics 2025: Autumn Report. China blijft de meest populaire bestemming met een aandeel van 30%, waarbij de prijs het duidelijke hoofdmotief is – genoemd door meer […]