Live Shopping is een marketingstrategie waarbij een host, meestal een influencer of beroemdheid, een product promoot via een live video. Net als bij televisieprogramma’s voor thuiswinkelen waarin een persoon demonstreert hoe een item moet worden gebruikt, vindt de interactie tussen de gastheer en het publiek volledig live plaats, zoals de naam al doet vermoeden. Gamified content, waaronder promoties en prijzen, wordt doorgaans via een livestream aan het publiek aangeboden, maar slechts voor een beperkte duur. Livestream shopping is bijzonder effectief vanwege het gevoel van urgentie dat ontstaat door schaarste of beperkte beschikbaarheid. Bovendien, hoe groter het publiek, hoe groter de angst om een potentieel goede deal mis te lopen.
Vier tieners gearresteerd voor cyberaanvallen die M & S £ 300 miljoen hebben gekost
De politie heeft vier mensen van 17-20 jaar gearresteerd in verband met verwoestende cyberaanvallen die grote Britse retailers op de knieën dwongen. De verdachten worden beschuldigd van onder meer chantage, het witwassen van geld en deelname aan de georganiseerde misdaad.