1 min. lezen

Live winkelen

Live Shopping is een marketingstrategie waarbij een host, meestal een influencer of beroemdheid, een product promoot via een live video. Net als bij televisieprogramma’s voor thuiswinkelen waarin een persoon demonstreert hoe een item moet worden gebruikt, vindt de interactie tussen de gastheer en het publiek volledig live plaats, zoals de naam al doet vermoeden.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Live Shopping is een marketingstrategie waarbij een host, meestal een influencer of beroemdheid, een product promoot via een live video. Net als bij televisieprogramma’s voor thuiswinkelen waarin een persoon demonstreert hoe een item moet worden gebruikt, vindt de interactie tussen de gastheer en het publiek volledig live plaats, zoals de naam al doet vermoeden. Gamified content, waaronder promoties en prijzen, wordt doorgaans via een livestream aan het publiek aangeboden, maar slechts voor een beperkte duur. Livestream shopping is bijzonder effectief vanwege het gevoel van urgentie dat ontstaat door schaarste of beperkte beschikbaarheid. Bovendien, hoe groter het publiek, hoe groter de angst om een potentieel goede deal mis te lopen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen
3 min. lezen

De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen

Er is de laatste tijd iets wilds aan de hand op TikTok. Lidl, de Duitse discountsupermarkt, heeft beperkte producten op TikTok Shop gedropt en ze zijn sneller dan ooit uitverkocht. Hun Dubai-chocoladerepen – die met pistaches gevulde repen waar iedereen geobsedeerd door is – verkochten elke seconde 72 repen en waren binnen 90 minuten niet […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU