AOV (Average Order Value) is een belangrijk getal voor e-commercebedrijven omdat het het gemiddelde bedrag meet dat klanten aan een enkele transactie uitgeven. Het is een belangrijke KPI (Key Performance Indicator) die organisaties in staat stelt het bestedingspatroon van hun consumenten beter te begrijpen, ontwikkelingsgebieden te identificeren en hun verkoopstrategie te optimaliseren. De gemiddelde orderwaarde wordt berekend door de totale bedrijfsomzet te delen door het aantal individuele orders. Als een winkel bijvoorbeeld € 10.000 omzet en 100 bestellingen in één maand ontvangt, is de AOV: AOV = € 10.000 / 100 = € 100
Google zal zijn Shopping-promotieregels vanaf januari 2026 bijwerken. Handelaren kunnen met korting op abonnementen adverteren en gebruikmakende afkortingen van de populaire promotie vrijer. De wijzigingen werden aangekondigd door Google en gelden voor de meeste markten, met één uitzondering.
De wereldwijde online verkoop bedroeg in december 2025 $499,6 miljard, wat een daling was ten opzichte van het recordhoogte in november, maar het jaar toch sterk afsloot. Hoewel de groei vertraagde na piek in de feestdagen, bleven verschillende markten en productsegmenten uitbreiden, aldus ECDB.
Twee dagen die je maanden kunnen besparen van zoeken naar de juiste partners, inzichten en groeimogelijkheden. Balkan eCommerce Summit 2026 brengt de toonaangevende e-commerce spelers uit de Balkan en Oost-Europa samen op één plek, met praktische strategieën, echte zakelijke connecties en netwerken die veel verder gaan dan het uitwisselen van visitekaartjes. Als je actief bent […]