2 min. lezen

Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?

In 2025 staan online retailers voor een ongekende uitdaging: de aandacht van de consument is versnipperd over talloze applicaties, platforms en apparaten. Recente studies tonen een dramatische verschuiving in het consumentengedrag aan: het aantal lineaire televisiekijkers is gedaald tot onder de 50% van de totale schermtijd.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Wat zijn omnichannel-marketingtrends in 2025?
Bron: Depositphotos

De opkomst van omnichannelmarketing

  • 42% van de mediaprofessionals overweegt CTV- en omnichannel-formats de topprioriteit voor 2025
  • De combinatie van CTV met mobiele reclame verhoogt de ongevraagde merkbekendheid met 67%
  • Omnichannel verenigt contactpunten in naadloze klantreizen op verschillende platforms

Omnichannel versus multichannel: belangrijkste verschillen

Omnichannel levert:

  • Uniforme klantreis op alle contactpunten
  • Consistente communicatie, ongeacht het kanaal
  • Gepersonaliseerde berichten op basis van uniforme gegevens
  • Efficiënt gebruik van advertentiebudget
omnichannel trends

Source: Teads

Terwijl multichannel sterke resultaten laat zien:

  • Campagnes die gebruik maken van meerdere kanalen behalen 287% hogere aankooppercentages in vergelijking met single-channel benaderingen
  • Maar kanalen werken in silo’s
  • Berichten verschillen per kanaal
  • Gegevens blijven geïsoleerd per kanaal

Aanbevelingen voor succes in e-commerce

  1. Creëer een unified messaging-strategie op alle platforms
  2. Investeer in content die is geoptimaliseerd voor elk kanaal met behoud van merkconsistentie
  3. Gegevens gebruiken voor contextuele personalisatie
  4. Prestaties bijhouden op verschillende contactpunten

In 2025 vereist succes dat we verder gaan dan aanwezigheid via meerdere kanalen om samenhangende merkervaringen te creëren die resoneren in alle klantinteracties.

Bent u klaar voor de digitale transformatie? Ontdek meer inzichten over AI in marketing, klantpersonalisatie en trends in retailmedia in onze nieuwste artikelen. 👇

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom
3 min. lezen

7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom

Affiliate World Europe komt op 4-5 september 2025 naar Boedapest in het Hungexpo Budapest Congress and Exhibition Center. Deze vooraanstaande conferentie voor affiliate marketing brengt de beste marketeers, adverteerders en technische innovators in de branche samen voor twee dagen van netwerken, leren en bedrijfsgroei.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts
2 min. lezen

Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts

Meta heeft de wereldwijde uitrol van zijn Opportunity Score-functie voor alle advertentieaccounts voltooid, na de eerste testfasen die eerder dit jaar begonnen. De AI-gestuurde optimalisatietool is bedoeld om adverteerders te helpen hun campagneprestaties te verbeteren door middel van systematische aanbevelingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+