
Volgens gegevens van de National Retail Federation zullen de wereldwijde uitgaven aan mediareclame in de detailhandel tegen 2025 meer dan $ 100 miljard bedragen, meer dan de uitgaven voor tv-reclame.
Tesco is van plan zijn netwerk van digitale schermen tegen het einde van het jaar uit te breiden tot 6.000 en daarmee het grootste netwerk in Europa te worden. Deze stap wordt ondersteund door uitgebreid gebruik van personalisatie en geavanceerde technologieën, waaronder kunstmatige intelligentie en data-analyse van hun Dunnhumby-divisie.
Bereid je voor op hyperpersonalisatie
Een van de belangrijkste projecten van Tesco is de introductie van handscanners van de volgende generatie die hypergepersonaliseerde advertenties mogelijk maken. Deze scanners zullen Tesco Clubcard-gegevens combineren met kunstmatige intelligentie, waardoor gerichtere en effectievere advertentiecampagnes mogelijk zijn.
In het Verenigd Koninkrijk is al een proeffase van dit project aan de gang, waarbij duizenden shoppers betrokken zijn. De winkelketen zal zo in staat zijn om gepersonaliseerde inzichten te bieden die leveranciers zullen helpen klanten effectiever te bereiken.
Volgens Tesco kunnen campagnes met digitale schermen een omzetstijging van 33% en een toename van 34% in klantenaantallen laten zien. Dankzij de toevoeging van bewegende elementen is reclame 2,5 keer effectiever dan statische displays.
De omnichannel-aanpak combineert verschillende mediakanalen om maximale impact te bereiken. Onderzoek toont aan dat klanten die aan meerdere kanalen worden blootgesteld, veel meer geneigd zijn om een aankoop te doen. Klanten die aan drie kanalen worden blootgesteld, hebben 3,8 keer meer kans om te kopen, terwijl klanten die aan vier kanalen worden blootgesteld 5,3 keer meer kans hebben om een aankoop te doen.