2 min. lezen

Temu wordt de meest gedownloade app in het VK 2024

Volgens recente gegevens van de Apple App Store werd de Temu-app in 2024 de meest gedownloade iPhone-app in het VK. Het groeiende vertrouwen van Britse consumenten in het platform blijkt uit de opmerkelijke aanwezigheid van de direct-to-consumer-marktplaats in de digitale winkelruimte.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Temu wordt de meest gedownloade app in het VK 2024
Bron: Depositphotos

Het succes van Temu is niet beperkt tot het Verenigd Koninkrijk; Het heeft de hoogste downloadranglijst bereikt in 24 internationale markten. Grote economieën zoals de VS, Duitsland, Spanje, Ierland, Australië, Zuid-Korea en Mexico behoren tot hen.

Bovendien staat het platform op de tweede plaats in Japan en een aantal Europese landen, waaronder Frankrijk en Italië. De impact van Temu op het spaargeld van de consument is aanzienlijk sinds de lancering in april 2023 in het VK.

Volgens onderzoek van het Centre for Economics and Business Research (CEBR) zou het gebruik van direct-from-factory platforms zoals Temu Britse huishoudens mogelijk £ 3.000 per jaar kunnen besparen.

top UK app

Source: apps.apple.com

In september 2022 maakte het platform zijn debuut in de Verenigde Staten en breidde het zich vervolgens uit naar Europa.

Temu is momenteel aanwezig in meer dan 80 markten over de hele wereld. Het succes wordt toegeschreven aan het creatieve supply chain-model, dat onnodige tussenpersonen verwijdert en klanten in staat stelt tegen concurrerende prijzen te kopen.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt
4 min. lezen

AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt

Met de opkomst van kunstmatige intelligentie en de explosie van automatisch gegenereerde content verandert de manier waarop merken vertrouwen en zichtbaarheid opbouwen fundamenteel. Voor e-commercebedrijven is de verschuiving niet alleen een kwestie van trend, maar ook van hoe hun producten, waarden en reputatie zullen worden gepresenteerd in zoekopdrachten, die tegenwoordig vaak worden bemiddeld door AI. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd
3 min. lezen

AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd

Geen enkele technologie heeft momenteel zo’n grote impact op de zakenwereld als AI. Er komen voortdurend nieuwe tools bij en steeds meer bedrijven integreren ze in hun processen. AI maakt ook furore in e-commerce, van contentcreatie en productaanbevelingen tot verbeterde klantenondersteuning en fraudepreventie. AI-tools optimaliseren bestaande workflows en ontsluiten geheel nieuwe mogelijkheden.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Leerinhoud is Steamrolling Zoeken
6 min. lezen

Leerinhoud is Steamrolling Zoeken

Tot voor kort was het volkomen vanzelfsprekend om vragen en verzoeken in een zoekmachine in te voeren. Vandaag is de situatie veranderd. Naast dat AI zijn intrede doet, zoeken mensen steeds vaker rechtstreeks naar antwoorden op sociale media. In plaats van Google openen ze TikTok of Instagram en verwachten ze snelle, praktische uitleg, idealiter in […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+