2 min. lezen

Temu wordt de meest gedownloade app in het VK 2024

Volgens recente gegevens van de Apple App Store werd de Temu-app in 2024 de meest gedownloade iPhone-app in het VK. Het groeiende vertrouwen van Britse consumenten in het platform blijkt uit de opmerkelijke aanwezigheid van de direct-to-consumer-marktplaats in de digitale winkelruimte.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Temu wordt de meest gedownloade app in het VK 2024
Bron: Depositphotos

Het succes van Temu is niet beperkt tot het Verenigd Koninkrijk; Het heeft de hoogste downloadranglijst bereikt in 24 internationale markten. Grote economieën zoals de VS, Duitsland, Spanje, Ierland, Australië, Zuid-Korea en Mexico behoren tot hen.

Bovendien staat het platform op de tweede plaats in Japan en een aantal Europese landen, waaronder Frankrijk en Italië. De impact van Temu op het spaargeld van de consument is aanzienlijk sinds de lancering in april 2023 in het VK.

Volgens onderzoek van het Centre for Economics and Business Research (CEBR) zou het gebruik van direct-from-factory platforms zoals Temu Britse huishoudens mogelijk £ 3.000 per jaar kunnen besparen.

top UK app

Source: apps.apple.com

In september 2022 maakte het platform zijn debuut in de Verenigde Staten en breidde het zich vervolgens uit naar Europa.

Temu is momenteel aanwezig in meer dan 80 markten over de hele wereld. Het succes wordt toegeschreven aan het creatieve supply chain-model, dat onnodige tussenpersonen verwijdert en klanten in staat stelt tegen concurrerende prijzen te kopen.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven
2 min. lezen

Trump bedreigt de EU met nieuwe tarieven

Volgens Reuters beschreef de Amerikaanse president Donald Trump de handelspraktijken van de EU als “zeer, zeer slecht” voor de Verenigde Staten en kondigde hij plannen aan om op 21 januari nieuwe tarieven op te leggen aan de EU. Een potentieel grote verandering in de handel tussen de VS en de EU zou het gevolg kunnen […]

Artikel lezen
Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd
3 min. lezen

Waarom slechts 26% digitale ervaringen als uitstekend beoordeelt en hoe deze kunnen worden verbeterd

Slechts 26% van de klanten beoordeelt digitale ervaringen als uitstekend. Wat kan er gedaan worden? Vorig jaar was er een golf van nieuws over uniforme data en generatieve AI, die beide het potentieel hebben om de klantervaring te transformeren. Waarom mislukt personalisatie vaak? En wat onderscheidt marktleiders van andere bedrijven? Het Adobe Digital Trends 2024-rapport […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+