Het succes van Temu is niet beperkt tot het Verenigd Koninkrijk; Het heeft de hoogste downloadranglijst bereikt in 24 internationale markten. Grote economieën zoals de VS, Duitsland, Spanje, Ierland, Australië, Zuid-Korea en Mexico behoren tot hen.
Bovendien staat het platform op de tweede plaats in Japan en een aantal Europese landen, waaronder Frankrijk en Italië. De impact van Temu op het spaargeld van de consument is aanzienlijk sinds de lancering in april 2023 in het VK.
Volgens onderzoek van het Centre for Economics and Business Research (CEBR) zou het gebruik van direct-from-factory platforms zoals Temu Britse huishoudens mogelijk £ 3.000 per jaar kunnen besparen.
In september 2022 maakte het platform zijn debuut in de Verenigde Staten en breidde het zich vervolgens uit naar Europa.
Temu is momenteel aanwezig in meer dan 80 markten over de hele wereld. Het succes wordt toegeschreven aan het creatieve supply chain-model, dat onnodige tussenpersonen verwijdert en klanten in staat stelt tegen concurrerende prijzen te kopen.