2 min. lezen

Shein gaat verder dan alleen mode: huidverzorging, tandpasta en speelgoed aan de horizon

De Chinese webwinkel Shein, bekend om de verkoop van goedkope mode, wil zijn platform uitbreiden. Het zal huishoudelijke producten, drogisterijen en speelgoed toevoegen. Met deze stap probeert de fast fashion-winkel zijn aanbod te diversifiëren tot buiten kleding, zijn geloofwaardigheid te vergroten en te concurreren met giganten als Amazon.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Shein gaat verder dan alleen mode: huidverzorging, tandpasta en speelgoed aan de horizon
Bron: Depositphotos

Zoals Reuters meldt, onthulde Shein vorige maand zijn online marktplaatsdiensten tijdens een evenement in Madrid, samen met Colgate-Palmolive, Hasbro, Suntory Beverage & Food en het Spaanse cosmeticamerk Bella Aurora.

“Iedereen associeert Shein met mode, maar we zijn toegewijd aan alle verticals”, zei Christina Fontana, directeur merkoperaties voor de EMEA-regio, op de conferentie.

Volgens Fontana speelt het platform simpelweg in op de vraag van consumenten naar merkproducten. Reuters meldt dat Fontana eerder voor Alibaba Group werkte en een van de vele marktplaatsexperts is die Shein van de Chinese gigant heeft overgenomen.

Op de schaal van de Europese Unie

Shein heeft gemiddeld 108 miljoen maandelijkse actieve gebruikers in de EU. Het is vanwege het hoge aantal gebruikers dat de Europese Unie het heeft gerangschikt als een belangrijk internetplatform. Als zodanig valt het onder de Digital Services Act (DSA) en zal het onderworpen zijn aan strengere controles.

Het moet tegen eind augustus voldoen aan de strikte regels om gebruikers te beschermen en de veiligheid van zijn diensten te verhogen. Bedrijven die de regels overtreden, kunnen een boete krijgen tot 6% van hun jaaromzet, inclusief een verbod om te opereren in geval van ernstige en herhaalde overtredingen. Shein is het 23e platform dat onder de regels valt. Anderen zijn bedrijven als X, TikTok, Meta en Google.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Google werkt richtlijnen voor productopmaak bij
2 min. lezen

Google werkt richtlijnen voor productopmaak bij

Google heeft verbeteringen doorgevoerd in de richtlijnen voor het implementeren van productopmaak om de nauwkeurigheid en relevantie van winkelresultaten in zoekresultaten te verbeteren. Hoe behoud je een optimale zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google?

Artikel lezen
TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop
3 min. lezen

TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop

TikTok breidt zijn advertentiemogelijkheden uit door een nieuwe TikTok Search Ads Campaign-functie te lanceren. Het doel is om gebruikers met een grote kans op het doen van een aankoop te bereiken via zoekresultaten binnen de TikTok-app. Steeds meer mensen gebruiken sociale platforms om naar producten te zoeken in plaats van traditionele zoekmachines. TikTok wil adverteerders […]

Artikel lezen
Live winkelen in Duitsland wordt langzaam geaccepteerd
2 min. lezen

Live winkelen in Duitsland wordt langzaam geaccepteerd

Uit een recente trendpoll van ECC Köln blijkt dat live winkelen in Duitsland, ook wel bekend als ‘in-stream shopping’, steeds meer erkenning krijgt. Zes op de tien Duitse consumenten begrijpen het concept nu, een verdubbeling ten opzichte van drie jaar geleden. De adoptiegraad van live winkelen in Duitsland blijft echter laag.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+