2 min. lezen

Recommerce groeit in verkoopaantallen en populariteit bij consumenten

Het woord recommerce wordt steeds vaker gebruikt. Het verwijst naar de verkoop van consumptiegoederen die iemand al bezit - deze kunnen worden gebruikt, maar ook tweedehands of onverpakte producten.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Recommerce groeit in verkoopaantallen en populariteit bij consumenten
Bron: Depositphotos

Het woord “recommerce” omvat ook de reparatie, renovatie, renovatie of verhuur van consumptiegoederen. Tegen 2025 wordt het geschat op 120 miljard euro. Grote spelers zoals Amazon zijn ook op de tweedehands kar gesprongen, en dat werpt zijn vruchten af – ze hebben vorig jaar miljarden aan verkopen verdiend.

Volgens een studie van Cross-Border Commerce Europe in samenwerking met FedEx Express en Poste Italiane zal recommerce een vlucht nemen. In 2022/23 was de Europese recommercemarkt 94 miljard euro waard. Het vertegenwoordigt momenteel 12,3% van de totale Europese e-commercemarkt. Verwacht wordt dat het in de komende drie jaar 14% zal bereiken.

Source: Cbcommerce.eu

Het publiek houdt van tweedehands producten

Uit het onderzoek blijkt dat tot 85% van de shoppers het afgelopen jaar tweedehands goederen heeft gekocht of verkocht, waarvan 27% dit voor het eerst doet. Tot 75% van de recommerce-transacties vindt plaats in niet-kledingcategorieën. Het gaat onder meer om elektronica, meubels, huishoudelijke en sportartikelen, boeken, outdooruitrusting en auto’s. 76% van de shoppers vindt dat het stigma dat gepaard gaat met tweedehands kopen is afgenomen. Omgekeerd zegt 41% van de respondenten dat het kopen van gebruikte goederen nu een statussymbool is.

In een recent onderzoek van de Britse markt werd vastgesteld dat zowel milieu- als economische redenen de verkoop van tweedehands goederen bevorderen. Meer dan de helft (55%) van de shoppers gaf toe gebruikte goederen te kopen vanwege de lagere prijs. Slechts 8% noemde duurzaamheid als reden om te kopen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom
3 min. lezen

7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom

Affiliate World Europe komt op 4-5 september 2025 naar Boedapest in het Hungexpo Budapest Congress and Exhibition Center. Deze vooraanstaande conferentie voor affiliate marketing brengt de beste marketeers, adverteerders en technische innovators in de branche samen voor twee dagen van netwerken, leren en bedrijfsgroei.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts
2 min. lezen

Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts

Meta heeft de wereldwijde uitrol van zijn Opportunity Score-functie voor alle advertentieaccounts voltooid, na de eerste testfasen die eerder dit jaar begonnen. De AI-gestuurde optimalisatietool is bedoeld om adverteerders te helpen hun campagneprestaties te verbeteren door middel van systematische aanbevelingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+