2 min. lezen

Kunstmatige intelligentie komt naar Google Campaigns

Google integreert generatieve kunstmatige intelligentie in zijn advertentieplatform. Met de nieuwe functie kunt u rechtstreeks vanuit uw advertentie-instellingen visuals maken voor Demand Gen-campagnes, terwijl u zich aanpast aan specifieke campagnetypen en -formaten.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Kunstmatige intelligentie komt naar Google Campaigns
Bron: Google

Met deze tools kunnen adverteerders in slechts een paar stappen afbeeldingen van hoge kwaliteit maken met tekstprompts. Hierdoor kunnen adverteerders met slechts een paar klikken originele campagnes maken, terwijl ze de volledige controle over de gebruikte afbeeldingen behouden. Google zorgt voor transparantie door nooit identieke afbeeldingen te maken en alle AI-gegenereerde afbeeldingen te labelen.

“Met tools voor het genereren van afbeeldingen kun je nu nieuwe creatieve concepten efficiënter testen – of het nu gaat om experimenteren met nieuwe afbeeldingstypen of gewoon om creatief materiaal helemaal opnieuw op te bouwen. Uw kennis en ervaring zijn de sleutel om de AI van Google u te laten helpen bij het genereren van afbeeldingen die zijn afgestemd op de behoeften van uw bedrijf of klant”, aldus het platform .

 



Demand Gen-campagnes richten zich op het genereren van vraag naar producten of diensten. Het doel is om potentiële klanten aan te trekken en te betrekken die mogelijk geïnteresseerd zijn in het aangeboden product. Deze campagnes maken gebruik van verschillende visueel aantrekkelijke advertentie-indelingen en worden weergegeven op de belangrijkste platforms van Google, zoals YouTube, Discover en Gmail.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Dag E-commerce? 70% zal tegen 2030 op TikTok winkelen
3 min. lezen

Dag E-commerce? 70% zal tegen 2030 op TikTok winkelen

De cijfers zijn onthutsend. Uit een nieuw onderzoek onder 24.000 shoppers wereldwijd blijkt dat 70% verwacht tegen 2030 het grootste deel van hun boodschappen op sociale media te doen. Dat betekent dat de e-commercesites in Amazon-stijl die tegenwoordig domineren, binnen vijf jaar relikwieën kunnen worden. De revolutie van social shopping komt er niet – hij […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU verbiedt modemerken om onverkochte kleding te vernietigen
3 min. lezen

EU verbiedt modemerken om onverkochte kleding te vernietigen

De Europese Commissie bereidt historisch strenge maatregelen voor tegen verspilling in de mode-industrie. Vanaf 2026 zullen merken moeten bewijzen dat ze geen andere optie hebben dan onverkochte kleding te vernietigen. Een nieuw tijdperk begint voor modegiganten – het einde van het stilletjes weggooien van inventaris.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU