2 min. lezen

Kaufland stopt met FBK, bereidt nieuwe logistieke oplossing voor

De Duitse online marktplaats Kaufland Global Marketplace zal de dienst Fulfilled by Kaufland (FBK) niet langer aanbieden. De service blijft beschikbaar tot 28 februari 2025, na een jaar geleden te zijn gelanceerd met uitgebreide plannen en redelijke kosten. Na deze datum wordt alle voorraad zonder extra kosten teruggestuurd naar verkooppartners.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Kaufland stopt met FBK, bereidt nieuwe logistieke oplossing voor
Bron: Depositphotos

De nieuwe strategische richting van Kaufland

Deze beslissing maakt deel uit van een bredere strategische verschuiving in verband met de groeiende internationale aanwezigheid van het bedrijf.

“We hebben besloten om Fulfillment by Kaufland te vervangen door nieuwe logistieke diensten op het gebied van cross-border fulfilment”, aldus Kaufland. De nieuwe diensten zijn ontworpen om beter te voldoen aan de behoeften van handelaren en de voorwaarden van internationale e-commerce met als doel een duurzamere wereldwijde groei te bevorderen.

Van FBK naar Multi-Channel fulfilment systeem

In plaats van een gestandaardiseerde fulfilmentoplossing ontwikkelt Kaufland een flexibel modulair systeem. Dit omvat een geautomatiseerde methode voor het afhandelen van verzend- en retourlabels, evenals een multi-channel fulfilmentservice.

Een belangrijke innovatie van het nieuwe systeem is de mogelijkheid om bestellingen van externe verkoopkanalen te verwerken, waaronder het Kaufland-platform en de eigen e-commercewebsites en externe marktplaatsen van verkopers.

Impact op verkopers en de markt

De stopzetting van de service kan in eerste instantie enige verstoring veroorzaken voor verkopers die op FBK hebben vertrouwd. De nieuwe grensoverschrijdende fulfilmentdiensten van Kaufland zullen naar verwachting echter meer flexibiliteit bieden en beter voldoen aan de behoeften van internationale e-commerce.

Deze tactische verschuiving kan retailers ten goede komen door de verkoop en marktaanwezigheid te vergroten en tegelijkertijd de algehele duurzaamheid en effectiviteit van logistieke operaties te verbeteren.

De toekomst van de Kaufland Global Marketplace

Naarmate Kaufland zijn marktplaats in heel Europa uitbreidt, zal het nieuwe logistieke diensten moeten implementeren om zijn groeistrategie te ondersteunen. De ontwikkeling van het modulaire systeem stelt verkopers in staat om hun fulfilmentopties aan te passen, waardoor het aantal verkopers op het platform mogelijk toeneemt.

Bovendien zal het vermogen van Kaufland om bestellingen van meerdere verkoopkanalen af te handelen, het een meer concurrerende speler op de Europese e-commercemarkt maken.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid
4 min. lezen

Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid

Video-inhoud trekt de aandacht, we zien dit op vrijwel alle platforms. Reels domineren op Instagram, Facebook staat vol met video’s en zelfs YouTube, dat is gebouwd op video’s, heeft zijn Shorts. En tot slot komen we ze tegen in e-commerce bij het presenteren van producten. Het zakelijke netwerk LinkedIn meldde dat het aantal videokijkers jaar […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
De fulfilmentactiviteiten van TikTok breiden zich uit naar Duitsland
2 min. lezen

De fulfilmentactiviteiten van TikTok breiden zich uit naar Duitsland

De fulfilmentactiviteiten van TikTok hebben weer een belangrijke stap gezet in zijn Europese uitbreidingsplan om zijn fulfilmentservice in Duitsland te lanceren. TikTok, dat vorig jaar een wereldwijde GMV (Gross Merchandise Value) van meer dan 30 miljard euro bereikte, is al op zoek naar personeel voor zijn kantoor in München om zijn Fulfilled by TikTok (FBT)-divisie […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+