2 min. lezen

Fast-fashion online retailer Shein wordt geconfronteerd met IPO-hindernissen

Fast-fashion online retailer Shein, een van de snelst groeiende mode e-commerce winkels ter wereld, heeft problemen met het noteren op de London Stock Exchange. De Britse Financial Conduct Authority (FCA) verlengt het goedkeuringsproces voor de beursgang omdat een zorgvuldiger onderzoek van de toeleveringsketen van het bedrijf noodzakelijk is.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Fast-fashion online retailer Shein wordt geconfronteerd met IPO-hindernissen
Bron: Depositphotos

Belangrijke notabelen met betrekking tot Shein

  • Het bedrijf met hoofdkantoor in Singapore verkoopt mode in meer dan 150 landen over de hele wereld
  • Hun succesvolle e-commercemodel is gebaseerd op uiterst toegankelijke prijzen: tops van $ 5 en jurken van $ 10
  • De meeste producten worden in China vervaardigd
  • Ingediend voor IPO op de London Stock Exchange in juni

Waarom dit belangrijk is voor de online markt

De Shein-zaak laat zien dat verantwoord supply chain management gepaard moet gaan met een snelle uitbreiding van e-commerce. Dit betekent voor internetwinkels:

  • De noodzaak van transparante rapportage over de oorsprong van producten
  • Het belang van het opbouwen van ethische toeleveringsketens
  • De noodzaak om lage prijzen in evenwicht te brengen met eerlijke arbeidsomstandigheden

Dubbele regeling

Shein moet goedkeuring krijgen van de Chinese autoriteiten en van de Britse toezichthouder voordat ze naar de beurs gaat. Bronnen dicht bij het proces beweren dat de Chinese autoriteiten zullen beslissen na de aanbeveling van de Britse FCA.

Wat dit betekent voor de toekomst van e-commerce

Deze case toont aan dat grote online retailers steeds meer onder de loep zullen worden genomen in hun bedrijfsbeleid, vooral in sectoren van:

  • Transparantie van de toeleveringsketen
  • Arbeidsomstandigheden bij leveranciers
  • Duurzaamheid van fast-fashion bedrijfsmodellen

Voor kleinere e-commercebedrijven kan dit een kans zijn om te concurreren met grotere spelers door de nadruk te leggen op ethische en transparante bedrijfsbenaderingen .

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
WhatsApp verenigt marketing op Facebook en Instagram
3 min. lezen

WhatsApp verenigt marketing op Facebook en Instagram

WhatsApp heeft tijdens zijn conferentie in Miami belangrijke zakelijke updates aangekondigd die marketingbeheer integreren tussen WhatsApp, Facebook en Instagram. Bedrijven kunnen nu campagnes voor alle drie de platforms afhandelen via één Ads Manager-dashboard.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Reddit lanceert kwaliteitsscore voor advertentiecampagnes
3 min. lezen

Reddit lanceert kwaliteitsscore voor advertentiecampagnes

Reddit heeft zojuist iets uitgerold dat elke adverteerder zal herkennen: een kwaliteitsscoresysteem voor advertenties, net als dat van Google. De nieuwe optimalisatiescore beoordeelt uw accountinstellingen en vertelt u precies waar u kunt verbeteren, waardoor Reddit-reclame minder een raadspel wordt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge