1 min. lezen

Wat is winst per klik (EPC)?

Gemiddelde inkomsten die een affiliate verdient voor elke klik op hun gelieerde links. Het wordt berekend door de totale affiliate-inkomsten te delen door het aantal gegenereerde klikken.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Gemiddelde inkomsten die een affiliate verdient voor elke klik op hun gelieerde links. Het wordt berekend door de totale affiliate-inkomsten te delen door het aantal gegenereerde klikken. EPC is een cruciale maatstaf voor het evalueren van de winstgevendheid van het programma en het vergelijken van verschillende aanbiedingen van partners. Een hogere EPC duidt op een efficiëntere monetarisering van het verkeer. Affiliates gebruiken EPC vaak om prioriteit te geven aan welke producten ze moeten promoten, terwijl verkopers EPC controleren om het concurrentievermogen van hun programma op de markt te beoordelen. EPC kan aanzienlijk variëren, afhankelijk van niche, productprijs en conversie-optimalisatie.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Kwaliteit versus kwantiteit: het linkbuilding-dilemma dat SEO-experts verdeelt
12 min. lezen

Kwaliteit versus kwantiteit: het linkbuilding-dilemma dat SEO-experts verdeelt

Hoewel Google nog steeds kwalitatieve backlinks beloont, geven AI-aangedreven zoekmachines zoals Bing prioriteit aan kwantiteit en zitten de meeste bureaus vast aan het kiezen tussen twee totaal verschillende strategieën. Met een half miljard wekelijkse AI-zoekgebruikers is het debat over kwaliteit versus kwantiteit bij linkbuilding zojuist van cruciaal belang geworden voor uw SEO-succes.

Katarína Rusňáková SEO Katarína Rusňáková SEO
CEO, ONLINE TORO
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+