2 min. lezen

Zelfs kleine bedrijven in de VS omarmen de toekomst van e-commerce

E-commerce zal in 2024 enorm belangrijk worden voor kleine bedrijven, zo blijkt uit het laatste onderzoek van Alibaba.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Zelfs kleine bedrijven in de VS omarmen de toekomst van e-commerce
Bron: Depositphotos

Alibaba’s onderzoek onder een steekproef van Amerikaanse retailers, handelaren geeft een optimistisch beeld van de e-commerceomgeving onder kleine bedrijven. Maar liefst 84% van de respondenten is voorzichtig optimistisch over de vooruitzichten voor dit jaar, terwijl 44% zeer optimistisch is. Omgekeerd is slechts 6% van de respondenten pessimistisch over de groei van hun online bedrijf.

Eigenaren van kleine bedrijven willen online gaan

Uit het onderzoek bleek dat slechts 53% van de respondenten momenteel bezig is met online verkoop. Daarbij heeft 44% nog geen gebruik gemaakt van dit kanaal en slechts 3% is nog terughoudend om online verkoop te overwegen.

Kijkend naar de toekomst, suggereert het onderzoek een aanzienlijke verschuiving in de strategische focus van kleine bedrijven naar e-commerce. Sterker nog, 75% van de respondenten verwacht dat online zakendoen tegen 2024 een aanzienlijk grotere rol zal spelen in hun algemene strategie. Deze trend benadrukt het evoluerende digitale landschap en het onbenutte potentieel voor een groter publieksbereik en bedrijfsgroei die mogelijk wordt gemaakt door e-commerceplatforms.

Source: Alibaba.com

Bovendien is de integratie van AI-integratie in opkomst als een sleutelfactor. Ongeveer tweederde van de respondenten van de enquête geeft aan een of andere vorm van machine learning te gebruiken, terwijl anderen de intentie hebben om verandering in de AI-ruimte te initiëren. Interessant is dat, ondanks de duidelijke voordelen, de acceptatiegraad onder bedrijven met een hoog inkomen traag blijft.

Source: Alibaba.com

“De acceptatie is opmerkelijk traag verlopen in bedrijven met een hoog inkomende economie, waarbij 83% van de respondenten van bedrijven die meer dan $ 5 miljoen verdienen zonder AI te gebruiken”, aldus het rapport.

De helft van het jaar is bijna voorbij en Amerikaanse ondernemers zien de volgende stap als het versterken van de online aanwezigheid van hun bedrijf buiten de grenzen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Regionale conferentie over e-commerce in Skopje toonde de toekomst van de digitale economie
2 min. lezen

Regionale conferentie over e-commerce in Skopje toonde de toekomst van de digitale economie

In een sfeer vol energie, inspiratie en nieuwe ideeën heeft de 8e Regionale E-Commerce Conferentie van dit jaar opnieuw aangetoond waarom dit het meest verwachte evenement is voor de digitale gemeenschap in de regio. Op 4 november zat de Nationale Opera en Ballet bomvol met managers, marketeers, ondernemers, vertegenwoordigers van organisaties en leiders die onder […]

Marija Ristovska Marija Ristovska
E-commerce Project Manager | Marketing and PR consultant and Strategist, E-commerce Macedonia Association
Optimaliseren voor algoritmen? Sociaal luisteren is waar het echt om gaat
4 min. lezen

Optimaliseren voor algoritmen? Sociaal luisteren is waar het echt om gaat

Merken zijn al jaren bezig met het optimaliseren van content voor zoekmachines. Tegenwoordig verandert echter de manier waarop mensen naar informatie zoeken, en daarmee ook de manier waarop ze beslissingen nemen. In plaats van korte vragen, vragen ze naar specifieke dingen die voor hen belangrijk zijn. Wat ooit grappig was, is nu een standaard waaraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Waarom M&S koos voor TikTok Shop en Zalando voor groei
2 min. lezen

Waarom M&S koos voor TikTok Shop en Zalando voor groei

De Britse retailgigant Marks & Spencer is bezig met een ingrijpende verandering van zijn online verkoopstrategie. Volgens een ChannelX-rapport heeft het bedrijf een deal getekend met Zalando om alle logistiek in continentaal Europa af te handelen en betreedt het tegelijkertijd TikTok Shop, waar elke seconde één schoonheidsproduct wordt verkocht in het VK.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU