2 min. lezen

Zalando’s Q1-resultaten laten zien dat zijn weddenschap op B2C en B2B zijn vruchten heeft afgeworpen

Zalando heeft de resultaten over het eerste kwartaal bekendgemaakt. Ondanks de huidige wereldwijde uitdagingen zijn de cijfers hoger dan vorig jaar.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Zalando’s Q1-resultaten laten zien dat zijn weddenschap op B2C en B2B zijn vruchten heeft afgeworpen

In vergelijking met de voorgaande periode boekte het Duitse bedrijf een aanzienlijke stijging van de aangepaste winst voor rente en belastingen van € 28,3 miljoen. Het bruto handelsvolume (GMV) steeg met 1,3% j-o-j tot € 3,3 miljard. Tegelijkertijd daalde de omzet echter van € 2,3 miljard in Q1 2023 naar € 2,2 miljard in Q1 2024. Zalando ziet zijn focus op zowel B2C als B2B als belangrijke pijlers van zijn succes.

Binnen B2C zal Zalando zich richten op het verbeteren van het lifestyle aanbod voor eindklanten. Het bedrijf heeft zijn productassortiment uitgebreid met adaptief schoeisel voor kinderen met een handicap. Daarnaast heeft het een AI-winkelassistent gelanceerd met mogelijkheden voor lichaamsmeting. De nieuwe tool is slechts beschikbaar in 6 markten.

In de B2B-sector gebruikt Zalando zijn ZEOS-besturingssysteem. Hierdoor kunnen merken gebruik maken van het uitgebreide logistieke netwerk van het bedrijf voor levering en retourzendingen, ongeacht of de producten zijn gekocht op Zalando, in de eigen e-store van de retailer of op een ander Europees platform. In het eerste kwartaal kwamen er vijf extra ZEOS multi-channel partners bij, wat het totaal aantal partners op 27 brengt. In het wholesalesegment van Zalando groeide de omzet met 13% tot € 215 miljoen.

“B2C-klanten tonen steeds meer interesse in ons hoogwaardige productassortiment, digitale tools, aanbiedingen en inspirerende content. B2B-klanten profiteren van ons unieke aanbod. Onze beide groeivectoren zijn sterk en dragen bij aan de resultaten, wat de kracht van onze plannen aantoont”, aldus Zalando’s CFO, Dr. Sandra Dembeck.

De volledige jaarresultaten van het bedrijf zijn te vinden in het officiële rapport.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
LinkedIn onthult prestatiekloof in B2B-advertenties en lanceert nieuwe oplossingen
3 min. lezen

LinkedIn onthult prestatiekloof in B2B-advertenties en lanceert nieuwe oplossingen

Uit de bevindingen van LinkedIn blijkt dat 81% van de B2B-advertenties er niet in slaagt voldoende aandacht te trekken of herinnering te genereren. Het platform kondigt nieuw onderzoek aan naar kopersvoorkeuren, samen met verbeterde mogelijkheden voor live-evenementen en uitgebreide LinkedIn Accelerate-functies, waaronder AI-aangedreven videoadvertenties en aanvullende campagnedoelstellingen.

Artikel lezen
Hoe maak je een B2B-marketingstrategie in 6 stappen
3 min. lezen

Hoe maak je een B2B-marketingstrategie in 6 stappen

Voor e-commercebedrijven die op de juiste manier met andere bedrijven proberen te communiceren, is het ontwikkelen van een succesvol B2B-marketingplan absoluut essentieel. Terwijl B2C-marketing soms de nadruk legt op emotionele aantrekkingskracht, legt B2B-marketing de nadruk op relaties en waarde en vraagt het om een meer strategische aanpak. Dit is een basisgids waarmee u een effectief […]

Artikel lezen
Effectieve B2B Social Media Marketing: Planning en Strategieën
3 min. lezen

Effectieve B2B Social Media Marketing: Planning en Strategieën

B2B social media marketing is nu een belangrijk hulpmiddel voor bedrijven die meer mensen willen bereiken, vertrouwen in hun merk willen opbouwen en in contact willen komen met mogelijke klanten en zakenpartners. Dit soort marketing is complexer dan B2C-marketing, dat zich richt op snelle verkoop. Het moet zich richten op het opbouwen van langdurige relaties, […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+