1 min. lezen

Wat is Rich Snippet?

Een rich snippet is een uitgebreid fragment in zoekresultaten dat gebruikers meer informatie biedt dan een gewoon zoekresultaat. Het is een verbeterd fragment dat aanvullende gegevens weergeeft die zijn geëxtraheerd uit de gestructureerde gegevens op de pagina.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Een rich snippet is een uitgebreid fragment in zoekresultaten dat gebruikers meer informatie biedt dan een gewoon zoekresultaat. Het is een verbeterd fragment dat aanvullende gegevens weergeeft die zijn geëxtraheerd uit de gestructureerde gegevens op de pagina.

Het normale zoekresultaat bevat alleen de paginatitel, URL en een korte beschrijving. Rich snippet bevat aanvullende informatie om gebruikers te helpen al direct in de zoekresultaten beter inzicht te krijgen. In het geval van e-commercesites kan een rich snippet bijvoorbeeld de prijs van een product, de beschikbaarheid ervan en het aantal beoordelingen bevatten, wat de kans kan vergroten dat een gebruiker op het resultaat klikt.

Een rich snippet is het resultaat van goed geïmplementeerde gestructureerde gegevens (bijvoorbeeld door middel van productopmaak) en kan de zichtbaarheid en aantrekkelijkheid van een pagina in een zoekmachine aanzienlijk verbeteren. Voor bedrijven betekent dit een grotere kans om verkeer te krijgen via organische zoekopdrachten, aangezien zoekresultaten met rich snippets doorgaans boeiender en informatiever zijn.

Met de tool van Google kun je checken hoe het met je website gaat.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid
4 min. lezen

Video op LinkedIn krijgt steeds meer bekendheid

Video-inhoud trekt de aandacht, we zien dit op vrijwel alle platforms. Reels domineren op Instagram, Facebook staat vol met video’s en zelfs YouTube, dat is gebouwd op video’s, heeft zijn Shorts. En tot slot komen we ze tegen in e-commerce bij het presenteren van producten. Het zakelijke netwerk LinkedIn meldde dat het aantal videokijkers jaar […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
De fulfilmentactiviteiten van TikTok breiden zich uit naar Duitsland
2 min. lezen

De fulfilmentactiviteiten van TikTok breiden zich uit naar Duitsland

De fulfilmentactiviteiten van TikTok hebben weer een belangrijke stap gezet in zijn Europese uitbreidingsplan om zijn fulfilmentservice in Duitsland te lanceren. TikTok, dat vorig jaar een wereldwijde GMV (Gross Merchandise Value) van meer dan 30 miljard euro bereikte, is al op zoek naar personeel voor zijn kantoor in München om zijn Fulfilled by TikTok (FBT)-divisie […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+