1 min. lezen

Wat is retargeting?

Retargeting (ook wel remarketing genoemd) is een digitale advertentiestrategie die zich richt op gebruikers die eerder een website hebben bezocht of betrokken zijn geweest bij een merk, maar zijn vertrokken zonder een gewenste actie te voltooien. Deze techniek maakt gebruik van browsercookies of pixeltracking om deze bezoekers te identificeren en hen op maat gemaakte advertenties […]

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Retargeting (ook wel remarketing genoemd) is een digitale advertentiestrategie die zich richt op gebruikers die eerder een website hebben bezocht of betrokken zijn geweest bij een merk, maar zijn vertrokken zonder een gewenste actie te voltooien. Deze techniek maakt gebruik van browsercookies of pixeltracking om deze bezoekers te identificeren en hen op maat gemaakte advertenties te tonen terwijl ze door andere websites bladeren, sociale media gebruiken of online zoeken.

Belangrijkste kenmerken:

  • Gedragstargeting: advertenties op basis van specifieke gebruikersinteracties met een website
  • Tracking op basis van cookies: technologie die eerdere bezoekers op internet herkent
  • Gesegmenteerde campagnes: verschillende berichten voor gebruikers in verschillende stadia van betrokkenheid
  • Multi-platform bereik: Mogelijkheid om opnieuw in contact te komen met prospects via verschillende online kanalen

Voordelen:

  • Hogere conversieratio’s dan standaard display-advertenties
  • Minder verlaten winkelwagentjes door shoppers te herinneren aan items die ze hebben bekeken
  • Verbeterde merkherinnering door herhaalde blootstelling
  • Efficiëntere advertentie-uitgaven door te focussen op vooraf gekwalificeerde prospects

Veelvoorkomende soorten retargeting zijn onder meer productretargeting (het tonen van specifieke items die worden bekeken), retargeting voor het verlaten van winkelwagentjes (gebruikers herinneren aan niet-gekochte artikelen) en cross-sell-retargeting (het voorstellen van aanvullende producten aan eerdere kopers).

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Dag E-commerce? 70% zal tegen 2030 op TikTok winkelen
3 min. lezen

Dag E-commerce? 70% zal tegen 2030 op TikTok winkelen

De cijfers zijn onthutsend. Uit een nieuw onderzoek onder 24.000 shoppers wereldwijd blijkt dat 70% verwacht tegen 2030 het grootste deel van hun boodschappen op sociale media te doen. Dat betekent dat de e-commercesites in Amazon-stijl die tegenwoordig domineren, binnen vijf jaar relikwieën kunnen worden. De revolutie van social shopping komt er niet – hij […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU verbiedt modemerken om onverkochte kleding te vernietigen
3 min. lezen

EU verbiedt modemerken om onverkochte kleding te vernietigen

De Europese Commissie bereidt historisch strenge maatregelen voor tegen verspilling in de mode-industrie. Vanaf 2026 zullen merken moeten bewijzen dat ze geen andere optie hebben dan onverkochte kleding te vernietigen. Een nieuw tijdperk begint voor modegiganten – het einde van het stilletjes weggooien van inventaris.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU