1 min. lezen

Wat is productbundeling?

Productbundeling is een prijs- en merchandisingstrategie waarbij meerdere complementaire producten worden gegroepeerd en samen als één pakket worden verkocht, meestal tegen een gereduceerde prijs in vergelijking met het afzonderlijk kopen van elk artikel. Deze aanpak stimuleert klanten om meer artikelen te kopen en tegelijkertijd meer waarde te ervaren.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Productbundeling is een prijs- en merchandisingstrategie waarbij meerdere complementaire producten worden gegroepeerd en samen als één pakket worden verkocht, meestal tegen een gereduceerde prijs in vergelijking met het afzonderlijk kopen van elk artikel. Deze aanpak stimuleert klanten om meer artikelen te kopen en tegelijkertijd meer waarde te ervaren.

Belangrijkste kenmerken:

  • Complementaire producten: Artikelen die van nature samenwerken of elkaar versterken
  • Waardeperceptie: Gebundelde prijzen bieden doorgaans besparingen ten opzichte van individuele aankopen
  • Vereenvoudigde besluitvorming: Vermindert de inspanning van de klant bij het selecteren van compatibele producten
  • Categorieoverschrijdende blootstelling: laat klanten kennismaken met producten die ze anders misschien niet zouden ontdekken

Voordelen:

  • Verhoogde gemiddelde orderwaarde (AOV)
  • Hogere voorraadomzet voor langzaam bewegende artikelen
  • Verbeterde klanttevredenheid door gecureerde oplossingen
  • Mogelijkheid om zich te onderscheiden van concurrenten

Effectieve bundelstrategieën omvatten themacollecties (vakantiebundels, starterkits), vaak bij elkaar gekochte artikelen, gelaagde bundels (goede / betere / beste opties) en mix-and-match aanpasbare bundels waarmee klanten componenten binnen een kader kunnen selecteren.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom
3 min. lezen

7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom

Affiliate World Europe komt op 4-5 september 2025 naar Boedapest in het Hungexpo Budapest Congress and Exhibition Center. Deze vooraanstaande conferentie voor affiliate marketing brengt de beste marketeers, adverteerders en technische innovators in de branche samen voor twee dagen van netwerken, leren en bedrijfsgroei.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts
2 min. lezen

Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts

Meta heeft de wereldwijde uitrol van zijn Opportunity Score-functie voor alle advertentieaccounts voltooid, na de eerste testfasen die eerder dit jaar begonnen. De AI-gestuurde optimalisatietool is bedoeld om adverteerders te helpen hun campagneprestaties te verbeteren door middel van systematische aanbevelingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
7 contentstrategieën die de verkoop van e-commerce tot 42% stimuleren
10 min. lezen

7 contentstrategieën die de verkoop van e-commerce tot 42% stimuleren

De meeste e-commercemerken gooien geld naar advertenties en vragen zich af waarom de verkoop stagneert. Dit is wat ze missen: 84% van de mensen koopt na het bekijken van een productvideo, en merken die strategische content gebruiken, zien 6x meer conversies dan merken die alleen op advertenties vertrouwen. Nadat we 200+ e-commercemerken hebben geholpen hun […]

Omar Angri Omar Angri
Co-Founder & CEO, MarginBusiness
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+