1 min. lezen

Wat is H1 / H2 / H3?

HTML-koptags (H1, H2, H3) worden gebruikt om inhoud te structureren en de hiërarchie van informatie op een webpagina te definiëren:H1 Markering: De hoofdkop van een webpagina Wordt meestal één keer per pagina gebruikt voor de primaire titel Grootste en meest prominente kop H2 Markering: Subkoppen die de hoofdinhoud in secties verdelen Gebruikt voor belangrijke onderwerpen […]

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

HTML-koptags (H1, H2, H3) worden gebruikt om inhoud te structureren en de hiërarchie van informatie op een webpagina te definiëren::

  • De hoofdkop van een webpagina
  • Wordt meestal één keer per pagina gebruikt voor de primaire titel
  • Grootste en meest prominente kop

:

  • Subkoppen die de hoofdinhoud in secties verdelen
  • Gebruikt voor belangrijke onderwerpen op de pagina
  • Op één na grootste kopgrootte

:

  • Sub-onderverdelingen gebruikt voor subsecties onder H2-koppen
  • Zorgen voor verdere organisatie van de inhoud
  • Op twee na grootste kopgrootte

Koptags zijn belangrijk voor:

  • Inhoud structureren voor een betere leesbaarheid
  • SEO verbeteren door zoekmachines te helpen de pagina-inhoud te begrijpen
  • Toegankelijkheid voor gebruikers verbeteren met schermlezers

Bij het gebruik van koptags:

  • Een logische hiërarchie handhaven (H1 > H2 > H3)
  • Gebruik ze voor echte koppen, niet voor het opmaken van tekst
  • Beperk het gebruik van H1 in de meeste gevallen tot één keer per pagina

Het juiste gebruik van koptags helpt bij het creëren van goed georganiseerde, gemakkelijk navigeerbare webinhoud.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt
4 min. lezen

AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt

Met de opkomst van kunstmatige intelligentie en de explosie van automatisch gegenereerde content verandert de manier waarop merken vertrouwen en zichtbaarheid opbouwen fundamenteel. Voor e-commercebedrijven is de verschuiving niet alleen een kwestie van trend, maar ook van hoe hun producten, waarden en reputatie zullen worden gepresenteerd in zoekopdrachten, die tegenwoordig vaak worden bemiddeld door AI. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd
3 min. lezen

AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd

Geen enkele technologie heeft momenteel zo’n grote impact op de zakenwereld als AI. Er komen voortdurend nieuwe tools bij en steeds meer bedrijven integreren ze in hun processen. AI maakt ook furore in e-commerce, van contentcreatie en productaanbevelingen tot verbeterde klantenondersteuning en fraudepreventie. AI-tools optimaliseren bestaande workflows en ontsluiten geheel nieuwe mogelijkheden.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Leerinhoud is Steamrolling Zoeken
6 min. lezen

Leerinhoud is Steamrolling Zoeken

Tot voor kort was het volkomen vanzelfsprekend om vragen en verzoeken in een zoekmachine in te voeren. Vandaag is de situatie veranderd. Naast dat AI zijn intrede doet, zoeken mensen steeds vaker rechtstreeks naar antwoorden op sociale media. In plaats van Google openen ze TikTok of Instagram en verwachten ze snelle, praktische uitleg, idealiter in […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+