1 min. lezen

Wat is FMCG?

FMCG staat voor Fast-Moving Consumer Goods. Dit zijn producten die snel en tegen relatief lage kosten worden verkocht.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

FMCG staat voor Fast-Moving Consumer Goods. Dit zijn producten die snel en tegen relatief lage kosten worden verkocht.

FMCG verwijst naar producten die een korte houdbaarheid hebben, hetzij vanwege de grote vraag van de consument, hetzij omdat ze bederfelijk zijn.

Kenmerken:

    • Frequente aankopen
    • Goedkoop
    • Snel verbruik
    • Korte houdbaarheid
    • Hoge omzet

Voorbeelden:

    • Eten en drinken
    • Toiletartikelen
    • Vrij verkrijgbare medicijnen
    • Schoonmaakmiddelen
    • Cosmetica
    • Briefpapier

Belang voor de sector: De FMCG-sector is een van de grootste en meest concurrerende industrieën ter wereld, met grote multinationale ondernemingen. FMCG-bedrijven werken vaak met lage winstmarges en vertrouwen op hoge verkoopvolumes om winst te genereren.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Google werkt richtlijnen voor productopmaak bij
2 min. lezen

Google werkt richtlijnen voor productopmaak bij

Google heeft verbeteringen doorgevoerd in de richtlijnen voor het implementeren van productopmaak om de nauwkeurigheid en relevantie van winkelresultaten in zoekresultaten te verbeteren. Hoe behoud je een optimale zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google?

Artikel lezen
Wat is wireframing in UX Design?
4 min. lezen

Wat is wireframing in UX Design?

In UX-ontwerp is wireframing het proces van het maken van een basisweergave van een website of app die laat zien hoe deze werkt en gestructureerd is zonder enige specifieke ontwerpfunctie. Ontwerpers en andere belangrijke spelers kunnen het gebruiken als een voorontwerp om te begrijpen hoe het plan eruit zal zien, hoe gebruikers zich zullen verplaatsen […]

Artikel lezen
TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop
3 min. lezen

TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop

TikTok breidt zijn advertentiemogelijkheden uit door een nieuwe TikTok Search Ads Campaign-functie te lanceren. Het doel is om gebruikers met een grote kans op het doen van een aankoop te bereiken via zoekresultaten binnen de TikTok-app. Steeds meer mensen gebruiken sociale platforms om naar producten te zoeken in plaats van traditionele zoekmachines. TikTok wil adverteerders […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+