1 min. lezen

Wat is een contentkloof?

Een contentkloof verwijst naar de ontbrekende of ondervertegenwoordigde onderwerpen, trefwoorden of informatie waarnaar uw doelgroep zoekt, maar die u niet op uw website kunt vinden. Het markeert gebieden waar uw inhoud niet voldoet aan de behoeften van de gebruiker of effectief concurreert met andere websites.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Een contentkloof verwijst naar de ontbrekende of ondervertegenwoordigde onderwerpen, trefwoorden of informatie waarnaar uw doelgroep zoekt, maar die u niet op uw website kunt vinden. Het markeert gebieden waar uw inhoud niet voldoet aan de behoeften van de gebruiker of effectief concurreert met andere websites.

Waarom zijn hiaten in de inhoud belangrijk?

  • Ze bieden kansen om meer verkeer aan te trekken door in te spelen op onvervulde gebruikersbehoeften.
  • Het opvullen van deze hiaten verbetert de gebruikerservaring, verlengt de verblijftijd en verlaagt het bouncepercentage.
  • Het helpt u concurrerend te blijven door relevantere en uitgebreidere inhoud aan te bieden dan uw concurrenten.

Soorten hiaten in de inhoud

  1. Trefwoordhiaten: Ontbrekende zoekwoorden waarvoor uw concurrenten scoren, maar u niet.
  2. Hiaten in onderwerpen: bredere onderwerpen of thema’s die niet op uw site worden behandeld.
  3. Medialacunes: Gebrek aan diverse formaten zoals video’s, infographics of downloadbare bronnen.

Door hiaten in de inhoud te identificeren en aan te pakken door middel van analyse, kunnen bedrijven een effectievere contentstrategie creëren, beter voldoen aan de intentie van gebruikers en een hogere betrokkenheid en conversies stimuleren.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt
4 min. lezen

AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt

Met de opkomst van kunstmatige intelligentie en de explosie van automatisch gegenereerde content verandert de manier waarop merken vertrouwen en zichtbaarheid opbouwen fundamenteel. Voor e-commercebedrijven is de verschuiving niet alleen een kwestie van trend, maar ook van hoe hun producten, waarden en reputatie zullen worden gepresenteerd in zoekopdrachten, die tegenwoordig vaak worden bemiddeld door AI. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd
3 min. lezen

AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd

Geen enkele technologie heeft momenteel zo’n grote impact op de zakenwereld als AI. Er komen voortdurend nieuwe tools bij en steeds meer bedrijven integreren ze in hun processen. AI maakt ook furore in e-commerce, van contentcreatie en productaanbevelingen tot verbeterde klantenondersteuning en fraudepreventie. AI-tools optimaliseren bestaande workflows en ontsluiten geheel nieuwe mogelijkheden.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Leerinhoud is Steamrolling Zoeken
6 min. lezen

Leerinhoud is Steamrolling Zoeken

Tot voor kort was het volkomen vanzelfsprekend om vragen en verzoeken in een zoekmachine in te voeren. Vandaag is de situatie veranderd. Naast dat AI zijn intrede doet, zoeken mensen steeds vaker rechtstreeks naar antwoorden op sociale media. In plaats van Google openen ze TikTok of Instagram en verwachten ze snelle, praktische uitleg, idealiter in […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+