1 min. lezen

Wat is cross-selling?

Cross-selling is een verkooptactiek waarbij aanvullende producten of diensten worden aangeboden aan bestaande klanten. Upselling is een vergelijkbare tactiek, maar dan met als doel een duurder product aan te bieden.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Cross-selling is een verkooptactiek waarbij aanvullende producten of diensten worden aangeboden aan bestaande klanten. Upselling is een vergelijkbare tactiek, maar dan met als doel een duurder product aan te bieden. Bij cross selling hoeft het product niet duurder te zijn, maar kan het een accessoire zijn. Een klant koopt bijvoorbeeld een mobiele telefoon en de verkoper biedt extra accessoires aan, zoals een hoesje voor een mobiele telefoon of een geheugenkaart. Dergelijke cross-selling is niet alleen van toepassing op e-shops, waar aanvullende producten of diensten kunnen worden getoond op het moment van aankoop, maar ook op face-to-faceverkoop, waarbij de verkoper aanvullende producten of diensten rechtstreeks aan de koper aanbiedt.

 

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom
3 min. lezen

7.000+ marketeers gaan naar Boedapest – dit is waarom

Affiliate World Europe komt op 4-5 september 2025 naar Boedapest in het Hungexpo Budapest Congress and Exhibition Center. Deze vooraanstaande conferentie voor affiliate marketing brengt de beste marketeers, adverteerders en technische innovators in de branche samen voor twee dagen van netwerken, leren en bedrijfsgroei.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts
2 min. lezen

Meta’s AI-kansenscore nu beschikbaar voor alle advertentieaccounts

Meta heeft de wereldwijde uitrol van zijn Opportunity Score-functie voor alle advertentieaccounts voltooid, na de eerste testfasen die eerder dit jaar begonnen. De AI-gestuurde optimalisatietool is bedoeld om adverteerders te helpen hun campagneprestaties te verbeteren door middel van systematische aanbevelingen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
7 contentstrategieën die de verkoop van e-commerce tot 42% stimuleren
10 min. lezen

7 contentstrategieën die de verkoop van e-commerce tot 42% stimuleren

De meeste e-commercemerken gooien geld naar advertenties en vragen zich af waarom de verkoop stagneert. Dit is wat ze missen: 84% van de mensen koopt na het bekijken van een productvideo, en merken die strategische content gebruiken, zien 6x meer conversies dan merken die alleen op advertenties vertrouwen. Nadat we 200+ e-commercemerken hebben geholpen hun […]

Omar Angri Omar Angri
Co-Founder & CEO, MarginBusiness
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+