1 min. lezen

Wat is call-to-action (CTA)?

Call-to-Action, algemeen bekend als CTA, is een marketingterm die wordt gebruikt om een prompt of instructie te beschrijven die is ontworpen om een onmiddellijke reactie of actie van het publiek aan te moedigen. Het is een cruciaal element in marketing- en verkoopstrategieën en begeleidt potentiële klanten naar een specifiek doel.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie

Call-to-Action, algemeen bekend als CTA, is een marketingterm die wordt gebruikt om een prompt of instructie te beschrijven die is ontworpen om een onmiddellijke reactie of actie van het publiek aan te moedigen. Het is een cruciaal element in marketing- en verkoopstrategieën en begeleidt potentiële klanten naar een specifiek doel. De effectiviteit van een CTA kan variëren, afhankelijk van factoren zoals uw publiek, het product of de dienst die u aanbiedt en het platform dat u gebruikt. Het is belangrijk om uw CTA’s regelmatig te testen en te verfijnen voor optimale prestaties.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen
3 min. lezen

De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen

Er is de laatste tijd iets wilds aan de hand op TikTok. Lidl, de Duitse discountsupermarkt, heeft beperkte producten op TikTok Shop gedropt en ze zijn sneller dan ooit uitverkocht. Hun Dubai-chocoladerepen – die met pistaches gevulde repen waar iedereen geobsedeerd door is – verkochten elke seconde 72 repen en waren binnen 90 minuten niet […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU