Het belang van lokale SEO
In de digitale wereld van vandaag wordt lokale SEO steeds belangrijker. Het helpt bedrijven zichtbaarder te worden in hun gebied, waardoor ze gemakkelijker te vinden zijn voor mensen in de omgeving die op zoek zijn naar hun goederen of diensten. Deze extra exposure leidt meestal tot meer verkopen, aangezien mensen die lokale zoekopdrachten uitvoeren eerder geneigd zijn iets te willen kopen of een bedrijf te bezoeken.
Omdat mobiele zoekopdrachten steeds populairder worden, helpt lokale SEO mensen die op zoek zijn naar bedrijven om onderweg te sluiten. Deze mobiele optimalisatie is erg belangrijk omdat er veel gebiedszoekopdrachten worden gedaan op telefoons en tablets.
Belangrijke onderdelen van lokale SEO
- Het goed krijgen van Google Mijn Bedrijf (GMB) is het belangrijkste onderdeel van lokale SEO. Een bedrijf is veel meer te zien in lokale zoekresultaten en op Google Maps als de GMB-pagina goed is geoptimaliseerd. Dit betekent het geven van correcte en volledige details over het bedrijf, zoals de naam, locatie, telefoonnummer (NAP), openingstijden en de diensten die het levert.
- Een ander belangrijk onderdeel is targeting op lokale termijnen. Het toevoegen van locatiespecifieke trefwoorden aan de website, metatags en andere online inhoud van een bedrijf is een manier om dit te doen. Bedrijven kunnen het op deze manier waarschijnlijker maken dat ze worden weergegeven in zoekopdrachten die gebiedstermen bevatten
- Beoordelingen en recensies op internet zijn erg belangrijk voor lokale SEO. Goede recensies zorgen er niet alleen voor dat een bedrijf er beter uitziet, ze helpen het ook om hoger te scoren in de zoekresultaten. De lokale SEO van een bedrijf kan aanzienlijk worden verbeterd door tevreden klanten te vragen beoordelingen achter te laten en te reageren op zowel positieve als negatieve feedback.
- Het proces van het verkrijgen van lokale links en citaties is ook belangrijk. Dit betekent dat u uw bedrijf op betrouwbare websites en buurtgidsen moet plaatsen. Om ervoor te zorgen dat zoekmachines u geloven, moeten uw NAP-gegevens op al deze platforms hetzelfde zijn.
Hoe lokale SEO te verbeteren
Om lokale SEO goed uit te voeren, moet u meer dan één methode gebruiken. Om te beginnen moeten bedrijven hun Google Mijn Bedrijf-pagina claimen en verbeteren, en ervoor zorgen dat alle informatie correct en up-to-date is. Door regelmatig nieuwe berichten en updates aan uw GMB-pagina toe te voegen , kunnen mensen u ook vinden en met u communiceren.
Bedrijven kunnen lokale klanten beter bereiken door materiaal en landingspagina’s te maken die specifiek zijn voor het gebied. Dit kan zijn:
- Blogposts over evenementen in de omgeving
- Gidsen voor lokale bezienswaardigheden
- Pagina’s die alleen voor services op bepaalde plaatsen zijn bedoeld