2 min. lezen

Voetbalkoorts: hoe Euro 2024 de uitgaven in het VK stimuleert

Nu we halverwege de UEFA Euro 2024 zijn, maken voetbalfans zich op voor een zomer vol plezier en uitgaven.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Voetbalkoorts: hoe Euro 2024 de uitgaven in het VK stimuleert
Bron: Depositphotos

Uit een recente BRC-enquête bleek:

  • 13% van ons zal onze uitgaven voor kruidenierswaren, bier, wijn en sterke drank verhogen
  • 9% zal bijeenkomsten organiseren of bijwonen met vrienden en familie om de wedstrijden te bekijken
  • 6% koopt een nieuwe tv of elektronisch apparaat om de actie bij te houden.

Volgens Kris Hamer, beleidsdirecteur BRC, “kunnen Britse retailers een hattrick scoren” met kruidenierswaren, elektronica en officiële merchandise.

In een afzonderlijke studie van VoucherCode en GlobalData werd gekeken naar de impact van Euro 2024 op de Britse economie. Uit het onderzoek bleek dat 35,4 miljoen van ons het toernooi vanuit huis, pubs en restaurants zullen bekijken, waarbij 30,7 miljoen mensen ten minste één wedstrijd met het Engelse team zullen bekijken.

Source: Euronews.com

Het rapport schat dat Euro 2024 £ 2,75 miljard zal toevoegen aan de Britse economie met hogere uitgaven voor de verkoop van eten en drinken, elektronica, souvenirs, tuinkoken en meer. De helft hiervan zal gaan naar eten en drinken, £ 1.67 miljard.

In termen van dranken is bier de duidelijke winnaar met 82 miljoen pinten die naar verwachting tijdens het toernooi zullen worden geconsumeerd . Wijn en Aperol Spritzes zullen ook populair zijn.

Het toernooi stimuleert niet alleen de uitgaven in het VK, maar ook in andere Europese landen. Uit onderzoek van GfK x NielsenIQ bleek dat er dit jaar 110.000 extra tv’s zijn verkocht in Frankrijk vanwege het EK van de UEFA en de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. Na de kwalificatie van Turkije voor het EK is de verkoop van grootbeeld-tv’s in het land sterk toegenomen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Meta AI wordt uitgerold in Europa
3 min. lezen

Meta AI wordt uitgerold in Europa

De techgigant Meta onthulde deze week dat zijn conversationele AI-tool zal worden ingezet in 41 Europese landen, waaronder die in de Europese Unie, evenals in 21 overzeese gebiedsdelen – wat hun grootste wereldwijde uitbreiding van Meta AI tot nu toe markeert.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Balkan Ecommerce Summit: wereldleiders komen bijeen in Sofia, april 2025
3 min. lezen

Balkan Ecommerce Summit: wereldleiders komen bijeen in Sofia, april 2025

De Balkan Ecommerce Summit 2025, een van de belangrijkste digitale handelsevenementen in de regio, zal Sofia op 29-30 april 2025 transformeren in de e-commercehub voor de hele Balkanregio in Arena Sofia. Dit historische evenement zal meer dan 4.000 deelnemers uit meer dan 20 landen, waaronder de Verenigde Staten en India, samenbrengen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta vervangt factchecking officieel door Community Notes-systeem
4 min. lezen

Meta vervangt factchecking officieel door Community Notes-systeem

Vanaf deze week verandert Meta fundamenteel de manier waarop informatie wordt geverifieerd op Facebook, Instagram en Threads. In plaats van samen te werken met onafhankelijke factcheckers, introduceren ze Community Notes, een op crowdsourcing gebaseerd mechanisme. Deze verandering is controversieel, maar Meta presenteert het als een manier om vooroordelen te verminderen. Voor merken betekent dit een […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+