2 min. lezen

Verhoog de prestatiescore van je TikTok-winkel met nieuwe categoriebenchmarks

Met ingang van gisteren, 13 maart 2025, heeft TikTok een grote update van zijn Shop Performance Score-systeem voltooid. De nieuwe aanpak vergelijkt nu de prestaties van uw verkoper met andere verkopers in dezelfde productvermeldingscategorie, in plaats van met de marktplaats als geheel.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Verhoog de prestatiescore van je TikTok-winkel met nieuwe categoriebenchmarks
Bron: Depositphotos

Belangrijke wijzigingen beschreven

De verandering betekent dat “uw score wordt vergeleken met andere verkopers in uw productvermeldingscategorie, in plaats van de hele markt, om u te helpen een nauwkeuriger beeld en nuttige tips met betrekking tot uw bedrijf te krijgen.”

De stappen in het implementatieproces zijn als volgt:

  • Elke Shop Performance Score (SPS) -statistiek wordt nu vergeleken met benchmarks die relevant zijn voor uw specifieke productcategorie
  • De productcategorie met de meest geleverde bestellingen in de afgelopen negentig dagen dient als benchmark
  • Sommige verkopers kunnen veranderingen in hun algehele SPS waarnemen als gevolg van deze aanpassing

Implicaties voor verkopers

Verkopers hoeven niets te doen; De overgang gebeurt vanzelf. Deze nieuwe categoriespecifieke benchmarks worden sinds gisteren, 13 maart 2025, al gebruikt in je Shop Performance Score-berekeningen.

Ga gewoon naar je Shop Performance-dashboard in het TikTok Seller Center om de meest recente berekeningsdetails te zien.

TikTok Shop launch product listing category-based benchmarks

Source: seller-uk.tiktok.com

Met betrekking tot de prestatiebeoordeling van de winkel

Voor degenen die niet bekend zijn met het idee, de Shop Performance Score is een hulpmiddel dat winkeleigenaren helpt bij het evalueren en verbeteren van hun vermogen om met klanten om te gaan en hen als loyale klanten te behouden.

De Star Shop-badge, toegang tot affiliate marketing, campagnes, medegefinancierde gratis verzending, live weggeefacties en verbeterde zichtbaarheid voor potentiële klanten zijn slechts enkele voordelen die gepaard gaan met het behalen van een ‘Goed’ of hogere beoordeling.

Winkels die in de afgelopen 90 dagen ten minste 30 bestellingen hebben voltooid en geen bestellingen hebben die als frauduleus zijn gemarkeerd, komen in aanmerking voor de score.

Raadpleeg voor meer informatie de documentatie van het TikTok Shop Seller Centre, dat alle details over deze wijzigingen bevat.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt
4 min. lezen

AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt

Met de opkomst van kunstmatige intelligentie en de explosie van automatisch gegenereerde content verandert de manier waarop merken vertrouwen en zichtbaarheid opbouwen fundamenteel. Voor e-commercebedrijven is de verschuiving niet alleen een kwestie van trend, maar ook van hoe hun producten, waarden en reputatie zullen worden gepresenteerd in zoekopdrachten, die tegenwoordig vaak worden bemiddeld door AI. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd
3 min. lezen

AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd

Geen enkele technologie heeft momenteel zo’n grote impact op de zakenwereld als AI. Er komen voortdurend nieuwe tools bij en steeds meer bedrijven integreren ze in hun processen. AI maakt ook furore in e-commerce, van contentcreatie en productaanbevelingen tot verbeterde klantenondersteuning en fraudepreventie. AI-tools optimaliseren bestaande workflows en ontsluiten geheel nieuwe mogelijkheden.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Leerinhoud is Steamrolling Zoeken
6 min. lezen

Leerinhoud is Steamrolling Zoeken

Tot voor kort was het volkomen vanzelfsprekend om vragen en verzoeken in een zoekmachine in te voeren. Vandaag is de situatie veranderd. Naast dat AI zijn intrede doet, zoeken mensen steeds vaker rechtstreeks naar antwoorden op sociale media. In plaats van Google openen ze TikTok of Instagram en verwachten ze snelle, praktische uitleg, idealiter in […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+