
Belangrijke veranderingen zijn onder meer
- Basiscommissies voor verkopers voor Britse bedrijven variëren van 5% tot 9%
- De introductie van een ‘Seller Missions’-programma waarin Britse leveranciers kosten kunnen besparen door shoppable TikTok-video’s te maken
- Retailers worden aangemoedigd om samen te werken met TikTok-ontwikkelaars om deze doelstellingen te bereiken
Door publieksgroei aan te moedigen via TikTok LIVE en shoppable video’s, en zo hun ontwikkeling te ondersteunen en zo de “discovery commerce”-aanpak van het platform te promoten.
Effecten en vergelijking van vergoedingen
Aangezien TikTok aanvankelijk de tarieven voor early adopters subsidieerde, werd de tariefverhoging verwacht. In vergelijking met eBay (5% – 14,9%) en Amazon (7,14% – 15,3%) blijven de kosten van TikTok Shop concurrerend op 9%). Retailers van consumentenelektronica en computers zouden de extra belastingen een uitdaging kunnen vinden, maar aangezien eBay 6,9% heft in deze categorieën en Amazon 7,14% in rekening brengt. De winstmarges op nieuwe apparaten kunnen worden beperkt, zelfs bij mogelijk hoge doorverkooppercentages.

Source: Depositphotos
Medegefinancierde gratis verzending
Vanaf 4 september 2024 begint TikTok Shop met een medegefinancierde strategie voor gratis verzending. Dit initiatief heeft tot doel de kosten van gratis bezorging in evenwicht te brengen tussen Britse winkels en TikTok Shop, waardoor de orderconversies worden verbeterd door middel van een grotere dekking voor gratis verzending.
De kosten van TikTok Shop zijn vanaf het begin in 2021 hetzelfde geweest. De website beweert dat zelfs met verhoging, de prijzen concurrerend zouden blijven. De extra financiering zal het sociale netwerk helpen bij het ontwikkelen van verbeteringen en nieuwe diensten om de productontdekking te verbeteren en de winkelervaring voor consumenten te stroomlijnen.
Deze vooruitgang toont de toewijding van TikTok aan om een robuust e-commerce marketingecosysteem op zijn platform op te bouwen , waarbij de gebruikerservaring in evenwicht wordt gebracht met de kosten van de verkoper door middel van investeringen in groei.