3 min. lezen

Tikken, scannen, betalen: Fingerprint Cards en IN Groupe werken samen voor next-gen betaalkaarten

Heb je gehoord over het coole nieuwe ding dat Fingerprint Cards en IN Groupe aan het koken zijn? Ze werken aan deze mooie technologie voor contactloze betaalkaarten met ingebouwde biometrie. Het is behoorlijk wild!

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Tikken, scannen, betalen: Fingerprint Cards en IN Groupe werken samen voor next-gen betaalkaarten
Bron: Depositphotos

Dus, hier is de deal: mensen raken steeds meer bezig met het tikken van hun kaart voor betalingen, toch? Welnu, deze bedrijven wedden groot dat we binnenkort allemaal kaarten met vingerafdrukscanners willen. Ze werkten afgelopen november samen om het voor kaartmakers gemakkelijker en goedkoper te maken om deze baby’s uit te schakelen.

Fingerprint Cards (ze zijn trouwens Zweeds) heeft deze handige sensor genaamd T-Shape® T2. Het is super energiezuinig en werkt als een zonnetje. Ze hebben al een miljoen van deze sensoren voor betaalkaarten verzonden, wat behoorlijk indrukwekkend is.

Nu brengt IN Groupe (ze zijn Europees) hun SPS-merk in de mix. Ze helpen ervoor te zorgen dat deze hightech kaarten in massa kunnen worden geproduceerd en over de hele wereld kunnen worden verzonden. Het gaat echter niet alleen om de sensor. Ze werken aan alle details, zoals het bouwen van de kaarten, ze op de juiste maat snijden, de veiligheid van de kaarten garanderen en ze laten certificeren.

Oh, en krijg dit – het hele ding is gebouwd op een technologie van STMicroelectronics genaamd STPay-Topaz-Bio. Klinkt chique, hè?

Hoe dan ook, het maakt allemaal deel uit van deze grote druk om onze betaalkaarten onderdeel te maken van een andere betalingspoort en veiliger en gebruiksvriendelijker te maken. Geen gedoe meer met pincodes of handtekeningen – gewoon tikken en gaan met uw vingerafdruk!

Source: Depositphotos

Wat dit kan betekenen voor e-commerce

Ten eerste kunnen deze biometrische kaarten online transacties veel veiliger maken. Stel je voor dat je afrekent in je favoriete online winkel en in plaats van een lang kaartnummer en CVV in te typen, tik je gewoon met je kaart tegen een lezer die op je computer is aangesloten en scan je je vingerafdruk. Hausse! Betaling gedaan, en veel minder kans dat iemand uw kaartgegevens steelt.

Dit kan enorm zijn voor het verminderen van fraude bij online transacties. Dat is goed nieuws voor zowel shoppers als verkopers. Minder fraude betekent minder terugboekingen voor bedrijven en meer vertrouwen in online winkelen voor klanten.

Het kan ook het afrekenproces versnellen. U hoeft niet meer te zoeken naar uw portemonnee om kaartgegevens in te voeren – gewoon een snelle vingerafdrukscan en u bent klaar. Dit kan leiden tot minder verlaten winkelwagentjes en meer voltooide aankopen, wat geweldig nieuws is voor e-commercebedrijven.

Natuurlijk kunnen er enkele hindernissen zijn die moeten worden overwonnen. Mensen zullen moeten wennen aan de nieuwe technologie en online winkels zullen hun systemen moeten updaten om met deze nieuwe betaalmethoden te kunnen werken. Maar als het van de grond komt, kan het een revolutie teweegbrengen in de manier waarop we online winkelen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?
4 min. lezen

Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?

In het verleden was de aandacht bijna uitsluitend gericht op de post zelf. Het format, de lengte, de visuals en de timing werden geanalyseerd. Tegenwoordig is de reactiesectie een even belangrijke plek geworden. Sociale netwerken geven steeds meer de voorkeur aan content die interactie stimuleert, en reacties zijn een signaal dat algoritmes zeer nauwlettend monitoren.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten
2 min. lezen

OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten

OpenAI kondigde aan dat meer dan een miljoen bedrijven nu actief betalen voor hun platform – de snelste groei in de geschiedenis van het B2B-platform. Klanten zijn onder andere banken, winkelketens en farmaceutische giganten. Interessant genoeg groeien de aantallen deels dankzij regelmatige ChatGPT-gebruikers.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU