3 min. lezen

‘S Werelds beste e-commerce retailers zullen in 2025 $ 6,56 biljoen bereiken

Het nieuwste Retail Week-rapport levert nieuwe marktinzichten over de belangrijkste e-commercebedrijven. De voortdurende zoektocht van consumenten naar kosteneffectieve winkelopties heeft ertoe geleid dat topretailers digitale strategieën hebben ontwikkeld die klanten met succes terugbrengen naar hun virtuele winkelwagentjes. De e-commerce-industrie blijft snel groeien, omdat analisten voorspellen dat deze in 2025 $ 6,56 biljoen zal bereiken, met een stijging van 7,8% ten opzichte van dit jaar. De Shopify-experts voorspellen dat de verkoop van e-commerce in het jaar 8 meer dan $ 2028 biljoen zal bedragen.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
‘S Werelds beste e-commerce retailers zullen in 2025 $ 6,56 biljoen bereiken
Bron: Depositphotos

De beste e-commerce krachtpatsers ter wereld

  • Alibaba: Lanceerde een AI-aangedreven B2B-zoekmachine genaamd Accio, die 500.000 MKB-gebruikers bereikte en de conversieratio’s met bijna 30% verhoogde.
  • Amazon: Implementatie van “vision-assisted” technologie voor het ophalen van pakketten die de inspanning van chauffeurs met 67% verminderde en meer dan 30 minuten per bezorgroute bespaarde. Behaalde een conversiepercentage van 10,75% in 2024.
  • Boots: Het versterken van zijn positie op de schoonheidsmarkt, het lanceren van snelle bezorgdiensten en het benutten van klantgegevens om de gezondheidszorg te ontwikkelen. Zag de digitale verkoop met 23% stijgen ten opzichte van het voorgaande jaar.
  • Currys: Gericht op digitale transformatie met elektronische schapetikettering, digitale wachtrijsystemen en partnerschappen met Microsoft om AI-technologie te benutten.
  • Volgende: Bereikte de winstmijlpaal van £ 1 miljard, breidde uit naar India via een samenwerking met Myntra en de lancering van het luxeplatform Seasons.
  • Ocado Retail: Gebruikmakend van robotica en automatisering voor snellere orderverwerking, met robots waarmee een bestelling van 50 artikelen in slechts 10 minuten kan worden gepickt.
  • Tesco: Testen van gepersonaliseerde Clubcard-kortingen op basis van winkelgedrag en het lanceren van een online marktplaats met meer dan 20.000 producten van derden.
  • The Very Group: Investeren in AI- en data-oplossingen, AI-gestuurde modellering gebruiken om aandelenvoorspellingen te verbeteren en een retailmediaplatform lanceren met de naam Very Media Group.
  • Walmart: Introductie van metaverse winkelervaringen via Roblox en een sociaal platform genaamd “Shop with Friends” om jongere shoppers aan te trekken.

Met 81% van de ondervraagde consumenten die de voorkeur geven aan bedrijven die op maat gemaakte ervaringen bieden, is personalisatie de heilige graal geworden. Een ander front dat wordt veroverd is betalingsflexibiliteit; John Lewis werkte samen met Klarna om zijn online consumenten koop-nu-betaal-later-keuzes te bieden, terwijl Currys “flexpay” lanceerde voor flexibele betalingsopties.

Social commerce wint nog steeds vooruitgang, zoals voorspeld, en zal tegen 2030 wereldwijd $ 6,2 biljoen bereiken. Afkomstig uit China, heeft livestream shopping zich ontwikkeld tot een industrie van $ 512 miljard. Tegen 2026 zal het naar verwachting maar liefst 20% van alle Britse e-commerceverkopen uitmaken.

Het rapport van Retail Week benadrukt vijf belangrijke tactieken voor verkopers die hun aanwezigheid in e-commerce willen verbeteren:

  • Investeren in kunstmatige intelligentie in de hele waardeketen
  • Toekomstbestendig met slimme digitale betaalinnovaties
  • Loyaliteitsprogramma’s en data-inzichten gebruiken
  • Nadruk leggen op snelle levering
  • Consumenten verrassen met boeiende online ervaringen
Artikel delen
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Vergelijkbare artikelen
AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt
4 min. lezen

AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt

Met de opkomst van kunstmatige intelligentie en de explosie van automatisch gegenereerde content verandert de manier waarop merken vertrouwen en zichtbaarheid opbouwen fundamenteel. Voor e-commercebedrijven is de verschuiving niet alleen een kwestie van trend, maar ook van hoe hun producten, waarden en reputatie zullen worden gepresenteerd in zoekopdrachten, die tegenwoordig vaak worden bemiddeld door AI. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd
3 min. lezen

AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd

Geen enkele technologie heeft momenteel zo’n grote impact op de zakenwereld als AI. Er komen voortdurend nieuwe tools bij en steeds meer bedrijven integreren ze in hun processen. AI maakt ook furore in e-commerce, van contentcreatie en productaanbevelingen tot verbeterde klantenondersteuning en fraudepreventie. AI-tools optimaliseren bestaande workflows en ontsluiten geheel nieuwe mogelijkheden.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Leerinhoud is Steamrolling Zoeken
6 min. lezen

Leerinhoud is Steamrolling Zoeken

Tot voor kort was het volkomen vanzelfsprekend om vragen en verzoeken in een zoekmachine in te voeren. Vandaag is de situatie veranderd. Naast dat AI zijn intrede doet, zoeken mensen steeds vaker rechtstreeks naar antwoorden op sociale media. In plaats van Google openen ze TikTok of Instagram en verwachten ze snelle, praktische uitleg, idealiter in […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+