
Gebruikers kunnen een openbaar bord kiezen om te delen, op het pictogram “Delen” tikken, een sjabloon selecteren en het bordoverzicht delen als een verhaal met een geanimeerde weergave van de door hen gekozen elementen. De “Curated on Pinterest”-markering, die als een watermerk kan worden gezien, verdwijnt en is gericht op verhalen en het opnieuw delen van pins via dat formaat. Dit kan een geweldige manier zijn om je verzamelingen pins en de dingen waarin je geïnteresseerd bent met de app te delen.
Pinterest hoopt dat dit jongere gebruikers zal aantrekken:
“Pinterest-gebruikers zien hun borden als persoonlijke toevluchtsoorden om hun wereld te bedenken en hun unieke persoonlijkheden en esthetiek te laten zien. Voor Gen Z-gebruikers is Pinterest niet alleen een platform, het dient ook als een ruimte voor zelfontdekking en expressie, waar ze hun identiteit vormgeven op hun eigen voorwaarden, vrij van externe druk. Deze connectie met introspectie heeft sinds vorig jaar geleid tot een groei van het aantal borden dat door Gen Z-gebruikers is gemaakt, en overtreft andere generaties.”
Met meer dan 500 miljoen maandelijkse actieven wil Pinterest deze demografie graag aanboren om zijn groeipotentieel te maximaliseren, vooral bij jongere gebruikers.