2 min. lezen

Otto besteedt een deel van de logistiek uit aan Polen

De Duitse e-commercegigant Otto heeft aangekondigd dat het een deel van zijn eigen logistiek uitbesteedt.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Otto besteedt een deel van de logistiek uit aan Polen
Bron: Depositphotos

De groep bouwt een distributiecentrum in Polen. Vanuit de nieuwe locatie worden bestellingen gepickt en verzonden naar klanten in Duitsland.

De Duitse Otto Group maakte onlangs bekend dat de omzet in 2023 met 9% is gedaald tot een totaal van € 10,8 miljard. Tegelijkertijd breidde online warenhuis Otto zijn aantal retailpartners met 33% uit tot meer dan 6.500. Het bedrijf kondigde ook aan dat het zijn marktplaats openstelt voor Europese verkopers.

Investering van 150 miljoen euro

Om de verdere groei van e-commerce te ondersteunen, heeft het bedrijf geïnvesteerd in zijn logistieke activiteiten. Het bedrijf investeerde onlangs meer dan 150 miljoen euro in de bouw van een geautomatiseerd shuttlemagazijn van 16.300 vierkante meter in Duitsland. Naar verwachting zal het deze zomer operationeel zijn. Met dit magazijn streeft het bedrijf ernaar om bestellingen binnen enkele uren te verwerken en levering op dezelfde dag aan te bieden.

Source: Depositphotos

Nieuw distributiecentrum in Polen

De Hermes Fulfilment Group opent een nieuw verzendcentrum in Polen. Het is de eerste keer dat de groep een volledig nieuwe site buiten Duitsland bouwt. Het fulfilment center zal een totale oppervlakte hebben van 118.000 vierkante meter en zal in de tweede helft van dit jaar in gebruik worden genomen. Van daaruit zullen tot 1.900 medewerkers Otto-goederen opslaan, picken en verzenden naar Duitse klanten.

“Polen ligt heel centraal voor een Europees bedrijf als het onze. Bovenal kunnen we vanuit Iłowa naar grote delen van Duitsland leveren de dag nadat de bestelling is geplaatst. Politici en de regering zijn zeer ondersteunend geweest. Tegelijkertijd breiden we onze magazijnlogistiek op Duitse locaties uit”, aldus Michael Otto, voorzitter van de raad van commissarissen en voormalig CEO van de Otto Group.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Google werkt richtlijnen voor productopmaak bij
2 min. lezen

Google werkt richtlijnen voor productopmaak bij

Google heeft verbeteringen doorgevoerd in de richtlijnen voor het implementeren van productopmaak om de nauwkeurigheid en relevantie van winkelresultaten in zoekresultaten te verbeteren. Hoe behoud je een optimale zichtbaarheid in de zoekresultaten van Google?

Artikel lezen
TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop
3 min. lezen

TikTok-campagne met zoekadvertenties: verhoog uw e-commerceverkoop

TikTok breidt zijn advertentiemogelijkheden uit door een nieuwe TikTok Search Ads Campaign-functie te lanceren. Het doel is om gebruikers met een grote kans op het doen van een aankoop te bereiken via zoekresultaten binnen de TikTok-app. Steeds meer mensen gebruiken sociale platforms om naar producten te zoeken in plaats van traditionele zoekmachines. TikTok wil adverteerders […]

Artikel lezen
Live winkelen in Duitsland wordt langzaam geaccepteerd
2 min. lezen

Live winkelen in Duitsland wordt langzaam geaccepteerd

Uit een recente trendpoll van ECC Köln blijkt dat live winkelen in Duitsland, ook wel bekend als ‘in-stream shopping’, steeds meer erkenning krijgt. Zes op de tien Duitse consumenten begrijpen het concept nu, een verdubbeling ten opzichte van drie jaar geleden. De adoptiegraad van live winkelen in Duitsland blijft echter laag.

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+