De groep bouwt een distributiecentrum in Polen. Vanuit de nieuwe locatie worden bestellingen gepickt en verzonden naar klanten in Duitsland.
De Duitse Otto Group maakte onlangs bekend dat de omzet in 2023 met 9% is gedaald tot een totaal van € 10,8 miljard. Tegelijkertijd breidde online warenhuis Otto zijn aantal retailpartners met 33% uit tot meer dan 6.500. Het bedrijf kondigde ook aan dat het zijn marktplaats openstelt voor Europese verkopers.
Investering van 150 miljoen euro
Om de verdere groei van e-commerce te ondersteunen, heeft het bedrijf geïnvesteerd in zijn logistieke activiteiten. Het bedrijf investeerde onlangs meer dan 150 miljoen euro in de bouw van een geautomatiseerd shuttlemagazijn van 16.300 vierkante meter in Duitsland. Naar verwachting zal het deze zomer operationeel zijn. Met dit magazijn streeft het bedrijf ernaar om bestellingen binnen enkele uren te verwerken en levering op dezelfde dag aan te bieden.
Nieuw distributiecentrum in Polen
De Hermes Fulfilment Group opent een nieuw verzendcentrum in Polen. Het is de eerste keer dat de groep een volledig nieuwe site buiten Duitsland bouwt. Het fulfilment center zal een totale oppervlakte hebben van 118.000 vierkante meter en zal in de tweede helft van dit jaar in gebruik worden genomen. Van daaruit zullen tot 1.900 medewerkers Otto-goederen opslaan, picken en verzenden naar Duitse klanten.
“Polen ligt heel centraal voor een Europees bedrijf als het onze. Bovenal kunnen we vanuit Iłowa naar grote delen van Duitsland leveren de dag nadat de bestelling is geplaatst. Politici en de regering zijn zeer ondersteunend geweest. Tegelijkertijd breiden we onze magazijnlogistiek op Duitse locaties uit”, aldus Michael Otto, voorzitter van de raad van commissarissen en voormalig CEO van de Otto Group.