2 min. lezen

Online uitgaven in het VK stijgen naarmate sport vorm geeft aan winkelgewoonten – E-commerce

Volgens een actuele Consumer Insights Analysis van AliExpress zijn de Britse online retailtrends aanzienlijk veranderd en hebben sportevenementen vooral invloed op het koopgedrag.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Online uitgaven in het VK stijgen naarmate sport vorm geeft aan winkelgewoonten – E-commerce
Bron: Depositphotos

Volgens de peiling die in tal van Europese landen is gehouden, brengen Britse consumenten meer tijd en geld online door dan ooit tevoren. Britten besteedden gemiddeld bijna vijf uur per week aan het doornemen van goederen op internet; Millennials (35-44 jaar) lopen voorop; Bijna 56% van hun aankopen werd online gedaan.

Fascinerend genoeg veranderde het consumentengedrag in lijn met de zomersporten in 2024. Terwijl 40% van de respondenten dacht dat online aankopen sport dit jaar toegankelijker hadden gemaakt, verklaarde meer dan een derde van de respondenten dat atletiekevenementen van invloed waren op hun modeselectie.

De belangrijkste bestedingscategorieën veranderden; Boodschappen en dranken stonden op de voorgrond en overtroffen kleding in de ranglijst. Britten die feestartikelen kopen om van te genieten tijdens het kijken naar atletiekevenementen, worden gecrediteerd met deze verandering. Over een periode van drie maanden kwamen de gemiddelde internetuitgaven uit op enigszins opmerkelijke £ 600.

Nu meer dan de helft van de Britse consumenten bekent deze sites te gebruiken, komen online markten nog steeds op stoom. De belangrijkste elementen die deze trend aanwakkeren, worden genoemd als gemak, concurrerende kosten en een groot assortiment producten.

Met driekwart van de respondenten die zeggen dat sporten hun geestelijke gezondheid ten goede komt, onderstreepte de enquête ook de goede effecten van sport op sociale contacten en mentaal welzijn.

Het is duidelijk naarmate online kopen zich ontwikkelt, dat externe evenementen zoals grote sportevenementen het gedrag en de uitgavenpatronen van klanten sterk kunnen beïnvloeden . In de dynamische wereld van e-commerce zullen retailers en markten zowel wendbaar moeten blijven om aan deze veranderende behoeften te voldoen.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen
3 min. lezen

Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen

Meta introduceert nieuwe tools en verbeteringen in zijn advertentietools die gericht zijn op het ondersteunen van retail- en e-commercebedrijven. Het bedrijf blijft investeren in AI-modellen en breidt de opties voor adverteerders uit om de verkoopresultaten zowel online als in fysieke winkels te maximaliseren.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+