2 min. lezen

Meta werkt samen met eBay: een nieuw tijdperk voor Facebook Marketplace

Meta werkt samen met eBay. Deze baanbrekende samenwerking stelt Facebook Marketplace in staat om eBay-aanbiedingen rechtstreeks weer te geven, meldt CNBC. Deze strategische stap is een reactie op het besluit van de Europese Commissie in november om Meta een boete van € 797 miljoen op te leggen voor het overtreden van de EU-antitrustregels.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Meta werkt samen met eBay: een nieuw tijdperk voor Facebook Marketplace
Bron: Depositphotos

De Verenigde Staten, Frankrijk en Duitsland zijn de drie belangrijkste markten waar de nieuwe integratie als eerste zal worden getest. Tijdens het voltooien van hun transacties op het eBay-platform hebben gebruikers de mogelijkheid om eBay-aanbiedingen rechtstreeks in de Facebook Marketplace-omgeving te bekijken. Deze actie markeert een substantiële verandering in de aanpak van Meta in een poging om te voldoen aan de wettelijke verplichtingen van de EU.

In haar uitspraak beweerde de Europese Commissie dat Meta, door Facebook Marketplace te verbinden met zijn primaire Facebook-platform, misbruik maakte van zijn macht en oneerlijk beter presteerde dan rivalen. De Commissie merkte ook op dat concurrerende online advertentienetwerken door Meta werden onderworpen aan oneerlijke handelsvoorwaarden.

Deze samenwerking is een belangrijk keerpunt voor eBay. Met een stijging van 9% bereikte het aandeel van het bedrijf het hoogste niveau sinds november 2021.

De samenwerking kan het vermogen van eBay verbeteren om te concurreren met marktleiders Temu, Amazon en Walmart. Jamie Iannone, de CEO van eBay, ziet de samenwerking als een kans om de zichtbaarheid van verkopersvermeldingen te vergroten en de klantloyaliteit te versterken.

Meta werkt actief aan het invoeren van oplossingen om te voldoen aan de wettelijke vereisten, zelfs nu het in beroep gaat tegen de beslissing van de Europese Commissie. Met name in 2023 werkten Meta en Amazon op een vergelijkbare manier samen, waardoor gebruikers producten rechtstreeks in de Facebook-app kunnen kopen.

Deze actie markeert een substantiële verandering in de dynamiek van online marktplaatsen en zou het begin kunnen zijn van een nieuw patroon van samenwerking tussen grote technologiebedrijven als reactie op de regeldruk.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen
5 min. lezen

Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen

Mobiele applicaties beleven een van hun meest stabiele en tegelijkertijd meest winstgevende jaren. Na de pandemische hausse en de daaropvolgende correctie is de markt gestabiliseerd. Uit de cijfers blijkt dat de aandacht en het geld van gebruikers zich meer dan ooit tevoren op mobiel concentreren, waardoor mobile commerce community marketing de belangrijkste onderscheidende factor is […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie
4 min. lezen

Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie

Bedrijven geven meer uit aan reclame, maar de resultaten blijven vaak achter. Groeiende digitale advertentiebudgetten alleen zijn niet genoeg. Aankoopbeslissingen worden complexer, traditionele benaderingen werken niet meer en reclame schiet het doel voorbij. Een nieuw wereldwijd onderzoek laat zien waarom een rendement op de investering in B2B-marketing uitblijft. Laten we eens kijken wat marketeers eraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+