3 min. lezen

Meta verandert de manier waarop je Facebook-bedrijfspagina’s maakt

Meta verandert de manier waarop gebruikers een zakelijke aanwezigheid op Facebook creëren, meldt Social Media Today. Het nieuwe proces biedt een duidelijke keuze tussen een bedrijfspagina en een professioneel creator-account. Tot nu toe waren dit twee afzonderlijke workflows.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Meta verandert de manier waarop je Facebook-bedrijfspagina’s maakt
Bron: ChatGPT

Nieuwe keuze tijdens het maken van pagina’s

App-onderzoeker Radu Oncescu zag de verandering als eerste. Screenshots tonen een gestroomlijnd proces waarbij Facebook gebruikers een directe keuze biedt: “Bedrijf” of “Maker” profiel.

Voorheen was het proces voor het maken van pagina’s vooral gericht op bedrijfspagina’s. Professionele accounts voor makers bestonden in een aparte workflow.

Nu combineert Meta beide opties in één proces om ervoor te zorgen dat pagina’s nauwkeuriger worden gecategoriseerd in de app.

Three screenshots showing Facebook's new page creation workflow with Business and Creator options and customization features

Source: Radu Oncescu via Threads (@oncescuradu)

Waar het onduidelijk wordt

Sommige gevallen blijven dubbelzinnig. Is een auteur een maker of een bedrijf? Zijn professionele pagina’s alleen voor webgebaseerde makers of voor alle makers? En hoe verhoudt dit zich tot kunstenaars?

Volgens Social Media Today zijn er geen definitieve antwoorden op deze vragen. De aanpak is echter eenvoudiger dan voorheen en zou ertoe moeten leiden dat meer makers in de juiste categorie terechtkomen en toegang krijgen tot tools die specifiek zijn voor hun behoeften.

Waarom Meta onderscheid maakt tussen categorieën

Meta is op zoek naar manieren om de categorisering van verschillende entiteiten in de app te verbeteren. In november 2024 verwijderde het bedrijf de optie om openbare volgers op persoonlijke profielen te hebben – een nieuwe stap om ervoor te zorgen dat elke pagina en elk bedrijf het juiste accounttype heeft.

Het juiste account maakt een groot verschil, zowel in termen van tools waartoe je toegang hebt als hoe Meta je account promoot. Meta heeft makers nodig en wil hen laten zien dat ze een stabiele, waardevolle aanwezigheid in de app kunnen opbouwen. Het bedrijf lijkt zich minder zorgen te maken over bedrijven en meer gericht op het stimuleren van hen om advertenties te kopen. Daarom is een goede scheiding tussen deze twee categorieën van belang.

Vraag voor merken

Er is een interessant aspect: dit zou kunnen suggereren dat merken misschien beter af zijn om over te schakelen naar makersprofielen.

Misschien als je iemand in je team hebt die als maker kan worden geclassificeerd, is dat misschien een effectievere aanpak. De publicatie merkt echter op dat als je als bedrijf een professionele pagina start, Meta dat waarschijnlijk vrij snel zou uitroeien.

Nog een stap in stroomlijning

Volgens Meta is dit weer een update die is ontworpen om het proces voor het maken van pagina’s te stroomlijnen en te zorgen voor de juiste categorisering in de app.

Artikel delen
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Vergelijkbare artikelen
Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?
4 min. lezen

Waarom presteren berichten met actieve reacties op reacties beter?

In het verleden was de aandacht bijna uitsluitend gericht op de post zelf. Het format, de lengte, de visuals en de timing werden geanalyseerd. Tegenwoordig is de reactiesectie een even belangrijke plek geworden. Sociale netwerken geven steeds meer de voorkeur aan content die interactie stimuleert, en reacties zijn een signaal dat algoritmes zeer nauwlettend monitoren.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten
2 min. lezen

OpenAI bereikt in recordtijd 1 miljoen zakelijke klanten

OpenAI kondigde aan dat meer dan een miljoen bedrijven nu actief betalen voor hun platform – de snelste groei in de geschiedenis van het B2B-platform. Klanten zijn onder andere banken, winkelketens en farmaceutische giganten. Interessant genoeg groeien de aantallen deels dankzij regelmatige ChatGPT-gebruikers.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU