Meta’s Uit het document Catalyzing Connections blijkt dat 87% van de Gen Z-gebruikers een merk begon te volgen na het bekijken van de Reel. 80% heeft zelfs een aankoop gedaan na het bekijken ervan. Dit toont duidelijk het belang van videocontent aan bij het beïnvloeden van consumentengedrag.
Met het groeiende aandeel van video, dat nu goed is voor 60% van de tijd die op Facebook en Instagram wordt doorgebracht, bieden Reels-advertenties merken een unieke kans om klanten te bereiken waar ze het meest betrokken zijn.
Meta benadrukt drie belangrijke creatieve principes die de effectiviteit van Reels-advertenties maximaliseren:
- Denk verticaal: advertenties in 9:16-formaat presteren beter.
- Zet in op geluid: Video’s met geluid zorgen voor een hogere betrokkenheid.
- Handhaaf de veilige zone: Creatieve elementen in de advertentie moeten zichtbaar en effectief zijn binnen de Reels-interface. De “veilige zone” is de ruimte in de video waar de inhoud niet overlapt met de gebruikersinterface van de toepassing, zoals bedieningselementen, grafische elementen of bijschriften.
Volgens de gegevens van Meta leidt het gebruik van deze creatieve principes tot 34% lagere kosten per resultaat (CPR) in vergelijking met beeldadvertenties en tot twee keer de distributie binnen de plaatsing van Reels.
Campagnes met geoptimaliseerde creatieve elementen registreerden een verdeling van 68% over Feed, Stories en Reels, wat hun effectiviteit bevestigt.
Weet je nu hoe je Reels Ads gaat gebruiken om je merk te ondersteunen?