De nieuwe functie maakt deel uit van een grotere verandering die Google aanbrengt in de manier waarop betalingen werken. Adverteerders die getroffen zijn , moeten vóór 31 juli 2024 overschakelen naar bankgebaseerde keuzes, anders lopen ze het risico dat hun accounts worden gesloten. Creditcards en betaalpassen worden niet meer geaccepteerd voor sommige Google-accounts, wat waarschijnlijk de oorzaak is van deze wijziging.
Google zal tot 2024 waarschuwingen blijven sturen om te benadrukken hoe belangrijk het is om snel te handelen.
Enkele belangrijke dingen over de nieuwe functie zijn:
- Een duidelijk overzicht van de deadlines op de accountpagina
- Een gestroomlijnd overdrachtsproces dat begint met e-mails
- Een gerichte uitrol voor marketeers die getroffen zullen worden
Google heeft het over de voordelen, zoals meer vrijheid en controle. Maar sommige mensen in het bedrijf maken zich zorgen dat adverteerders problemen kunnen krijgen met hun cashflow.
Deze functie met één klik lijkt de poging van Google te zijn om de overstap gemakkelijker te maken voor accounts die worden beïnvloed. Adverteerders moeten waarschuwingen in de gaten houden en snel handelen om ervoor te zorgen dat hun campagnes niet worden onderbroken.