3 min. lezen

LinkedIn werkt de servicevoorwaarden bij. Wat verandert er?

LinkedIn voert vanaf 20 november 2024 wijzigingen door, voornamelijk op het gebied van generatieve AI, contentdistributie en gegevensbescherming. Wat moet je weten over LinkedIn Updates? Bekijk het overzicht van de belangrijkste wijzigingen.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
LinkedIn werkt de servicevoorwaarden bij. Wat verandert er?
Bron: Depositphotos

1. Generatieve AI-tools voor het maken van inhoud

De integratie van generatieve AI op LinkedIn kan de manier veranderen waarop inhoud wordt gemaakt en verspreid. AI zal helpen bij het schrijven en genereren van berichten, wat kan leiden tot aantrekkelijkere en persoonlijkere berichten. Voor e-commercemerken kan dit betekenen geautomatiseerde productbeschrijvingen, AI-verbeterde marketingcampagnes en verbeterde gepersonaliseerde klantinteracties. Deze tools kunnen marketeers helpen bij het stroomlijnen van contentcreatie door het mogelijk te maken om sneller verschillende postvariaties te genereren, waardoor het hele proces wordt versneld en de contentstrategie kan worden opgeschaald.

2. Uitgebreide distributie en licenties voor inhoud

Met de licentie-updates van LinkedIn kunnen makers en merken hun inhoud buiten LinkedIn verspreiden. Dit is een aanzienlijk voordeel voor bedrijven en persoonlijke profielen die hun aanwezigheid op meerdere digitale platforms willen vergroten. U kunt nu inhoud die op LinkedIn is gemaakt, gebruiken in e-mailcampagnes, blogs of andere sociale netwerken, waardoor het bereik en de betrokkenheid worden gemaximaliseerd.

3. Transparantie in inhoudsmoderatie en aanbevelingen

Profielen die de zichtbaarheid van hun berichten op LinkedIn willen vergroten, moeten begrijpen hoe het platform inhoud aanbeveelt. De bijgewerkte voorwaarden zorgen voor meer transparantie in de manier waarop LinkedIn inhoudsmoderatie en aanbevelingen beheert.

Aanbevelingen voor inhoud

LinkedIn maakt gebruik van algoritmen die het gedrag van gebruikers analyseren, zoals hun interacties met berichten (reacties, opmerkingen, shares), professionele interesses en relaties tussen netwerkleden. Op basis hiervan beveelt het platform inhoud aan die relevant kan zijn voor de gebruiker. In deze update voegt LinkedIn meer informatie toe over welke factoren het algoritme in overweging neemt, waardoor gebruikers beter kunnen begrijpen waarom bepaalde inhoud aan hen wordt getoond.

LinkedIn updates terms: AI content tools, expanded licensing, transparency in moderation, and AI training opt-out. Key changes from Nov 2024.

Source: Depositphotos

Moderatie van inhoud

Contentmoderatie omvat het monitoren, evalueren en mogelijk verwijderen van content die in strijd is met de communityrichtlijnen. Dit omvat ongepaste berichten, spam, verkeerde informatie of ander ongepast gedrag. LinkedIn stelt dat het nu meer informatie geeft over hoe het berichten modereert, inclusief procedures die worden gebruikt om schadelijke inhoud te identificeren en een veilig platform te behouden.

4. Kunt u zich afmelden voor AI-training?

Een van de meer gevoelige veranderingen is hoe LinkedIn gebruikersgegevens zal gebruiken om zijn AI-modellen te trainen. LinkedIn biedt de mogelijkheid om u af te melden voor dit proces. Zoals Blake Lewitt stelt, is dit echter niet van toepassing op Europese gebruikers:

“We staan momenteel geen generatieve AI-training toe op ledengegevens uit de Europese Economische Ruimte, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk en zullen deze instelling tot nader order niet verstrekken aan leden in deze regio’s.”

Als u toevallig niet binnen het uitgesloten gebied valt, houd dan rekening met deze wijzigingen, vooral wanneer u met gevoelige klantgegevens werkt. Als u zich wilt afmelden, gaat u naar Instellingen > Privacy en schakelt u de optie uit om gegevens te delen voor het verbeteren van generatieve AI.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt
4 min. lezen

AI en merkreputatie: hoe kunstmatige intelligentie het vertrouwen in de media hervormt

Met de opkomst van kunstmatige intelligentie en de explosie van automatisch gegenereerde content verandert de manier waarop merken vertrouwen en zichtbaarheid opbouwen fundamenteel. Voor e-commercebedrijven is de verschuiving niet alleen een kwestie van trend, maar ook van hoe hun producten, waarden en reputatie zullen worden gepresenteerd in zoekopdrachten, die tegenwoordig vaak worden bemiddeld door AI. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd
3 min. lezen

AI in e-commerce: online winkels zien waardevol potentieel over het hoofd

Geen enkele technologie heeft momenteel zo’n grote impact op de zakenwereld als AI. Er komen voortdurend nieuwe tools bij en steeds meer bedrijven integreren ze in hun processen. AI maakt ook furore in e-commerce, van contentcreatie en productaanbevelingen tot verbeterde klantenondersteuning en fraudepreventie. AI-tools optimaliseren bestaande workflows en ontsluiten geheel nieuwe mogelijkheden.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Leerinhoud is Steamrolling Zoeken
6 min. lezen

Leerinhoud is Steamrolling Zoeken

Tot voor kort was het volkomen vanzelfsprekend om vragen en verzoeken in een zoekmachine in te voeren. Vandaag is de situatie veranderd. Naast dat AI zijn intrede doet, zoeken mensen steeds vaker rechtstreeks naar antwoorden op sociale media. In plaats van Google openen ze TikTok of Instagram en verwachten ze snelle, praktische uitleg, idealiter in […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+