3 min. lezen

Hoe kunt u uw back-to-school-verkoop verhogen?

Ouders bereiden zich voor op de terug-naar-school-koopkoorts in die tijd van het jaar wanneer de schoolbellen klaar zijn om te luiden. Slimme winkels beseffen dat het nooit te vroeg is om zich voor te bereiden op dit cruciale verkoopseizoen.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Hoe kunt u uw back-to-school-verkoop verhogen?
Bron: Depositphotos

Het zijn moeilijke tijden, laten we eerlijk zijn. Britse ouders gaven vorig jaar bijvoorbeeld bijna £ 1335 miljoen uit aan back-to-school-basics , maar ze moesten op zoek naar koopjes en centen. Hoewel de zaken dit jaar enigszins lijken te verbeteren, houden consumenten nog steeds hun portemonnee in de gaten. Grote bedrijven als M&S hanteren daarom consistente uniforme prijzen.

Hoe kun je er dan voor zorgen dat kieskeurige leerlingen en gestreste ouders zich als eerste tot je e-commerce winkel wenden? Laten we eens kijken naar enkele baanbrekende e-commerce marketingtactieken waarmee u sneller dan ooit verkopen kunt genereren.

Inzicht in de mentaliteit van de back-to-school shopper

Laten we eerst in de hoofden van onze klanten kruipen. Ouders en kinderen zoeken naar oplossingen voor deze brandende zorgen:

  • Is dat cool? (omdat niemand de jongere wil zijn die de “verkeerde” tas draagt)
  • Zijn de uitgaven gerechtvaardigd?
  • Kwaliteit en waarde staan centraal; Zal het passen?
  • Is het milieuvriendelijk? (duurzaamheid overstijgt tegenwoordig het gebruik van modewoorden)

Sociaal bewijs: je stille wapen

Hier, nu, beginnen dingen interessant te worden – social proof messaging. Deze slimme tool onderzoekt realtime winkeltrends en -gedrag en biedt vervolgens relevante informatie aan uw consumenten. Voor elke klant is het alsof je een constant actieve, superscherpe verkoopassistent hebt. Zo gebruik je het:

Source: Wisernotify.com

  • Trend berichten: Laat je trendy spullen zien! Vertel ouders welke producten, zoals ’36 gekocht in het afgelopen uur’, uit de virtuele schappen vliegen. Het is een eenvoudige benadering om de zeer essentiële items te identificeren.
  • Schrijf berichten toe door het positieve te benadrukken. Wijs op belangrijke kenmerken zoals “biologisch katoen” of “lekvrij” om klanten te begeleiden naar precies wat ze nodig hebben.
  • Recensieberichten: Laat uw tevreden consumenten voor zichzelf spreken! Share verzamelde beoordelingsstatistieken zoals “74% zegt dat de maat groot valt” om het vertrouwen te vergroten en het rendement te verlagen.
  • Stock messaging helpt je om urgent te zijn! Vertel klanten wanneer zeer gewilde producten opraken. Vertrouw ons; Niemand wil die ideale jurk voor de eerste dag missen.

Het voor u laten werken

Het mooie van social proof messaging is de veelzijdigheid ervan. U kunt het aanpassen aan de stijl van uw merk en de behoeften van uw klanten. Of u zich nu richt op prijsbewuste gezinnen of eco-strijders, deze berichten kunnen shoppers helpen gemakkelijk door uw winkel te navigeren.

Onthoud dat back-to-school winkelen stressvol kan zijn, maar met deze strategieën in je toolkit ben jij de held die het een fluitje van een cent maakt. Veel verkoopplezier, en op een succesvol back-to-school-seizoen!

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen
3 min. lezen

Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen

Meta introduceert nieuwe tools en verbeteringen in zijn advertentietools die gericht zijn op het ondersteunen van retail- en e-commercebedrijven. Het bedrijf blijft investeren in AI-modellen en breidt de opties voor adverteerders uit om de verkoopresultaten zowel online als in fysieke winkels te maximaliseren.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+