2 min. lezen

Het einde van cookies: 61% van de marketeers is bang voor verandering

Cookies zijn een belangrijk hulpmiddel geweest voor het volgen en personaliseren van advertenties. Hun verlies vormt een uitdaging voor adverteerders en vereist nieuwe benaderingen van marketingstrategie en gegevensverzameling.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Het einde van cookies: 61% van de marketeers is bang voor verandering
Bron: Depositphotos

Dit jaar verwijdert Google cookies van derden. Dit is een grote verandering voor online marketing. Zonder cookies ziet online marketing er heel anders uit. Volgens onderzoek van Capterra maakt tot 61% van de Britse marketeers zich zorgen over de verandering en voelt 49% zich voorbereid. Meer dan de helft verwacht een stijging van de verkoop wanneer cookies van derden worden verwijderd en 39% verwacht een positieve impact op de bedrijfsprestaties.

 

Source: Capterra

Bedrijven zijn actief op zoek naar alternatieve methoden voor het verzamelen van gegevens: 57% bereidt zich voor op het uitfaseren van cookies en 51% ontwikkelt nieuwe methoden voor het verzamelen van gegevens. Belangrijke strategieën zijn onder meer de focus op first-party data, samenwerking met vertrouwde organisaties en het gebruik van contextuele data.

78% van de ondervraagde marketeers investeert in CRM-software om het verzamelen van first-party data te verenigen.

45% van de marketeers is het ermee eens dat het herdefiniëren van marketingstrategieën hun grootste uitdaging is, terwijl andere uitdagingen het bijhouden van de juiste gegevens en de noodzaak om budgetten aan te passen zijn. Ze verwachten dat online marketing concurrerender zal worden, waardoor bedrijven innovatief en wendbaar moeten zijn in hun marketingactiviteiten.

 

Source: Capterra

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen
3 min. lezen

De verkoop van TikTok-boodschappen is dit jaar met 120% gestegen

Er is de laatste tijd iets wilds aan de hand op TikTok. Lidl, de Duitse discountsupermarkt, heeft beperkte producten op TikTok Shop gedropt en ze zijn sneller dan ooit uitverkocht. Hun Dubai-chocoladerepen – die met pistaches gevulde repen waar iedereen geobsedeerd door is – verkochten elke seconde 72 repen en waren binnen 90 minuten niet […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU