2 min. lezen

Grensoverschrijdende e-commerce groeit in Europa

De Europese e-commerce genereerde vorig jaar 107 miljard euro aan grensoverschrijdende omzet. De grensoverschrijdende markt bereikte een omzet van 237 miljard euro. Ten opzichte van vorig jaar betekent dit een stijging van 32%

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Grensoverschrijdende e-commerce groeit in Europa

In 2022 was de Europese grensoverschrijdende e-commerce goed voor 179 miljard euro. Hiervan genereerden webwinkels een recordomzet van 105,5 miljard euro. Het Cross-Border Commerce Europe-rapport zegt dat tot 32% van alle Europese online verkopen afkomstig is van grensoverschrijdende verkoop.

De totale B2C online omzet in Europa bedroeg 741 miljard euro. Dit is een stijging van 13% ten opzichte van 2022. Van die totale omzet werd tot 32% gegenereerd door grensoverschrijdende verkopen.

Met wie gaat het goed?

Het bedrijf rangschikt jaarlijks de 500 grootste grensoverschrijdende online winkels van Europa, exclusief het reissegment.

In de ranglijst van de top 10 Europese retailers voor 2023 staat IKEA op nummer één. Het behaalde een omzet van 5,2 miljard euro. Daarna volgen Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas en Notino ronden de top tien af.

De 500 grootste grensoverschrijdende online retailers van Europa hebben hun omzet zien dalen als gevolg van het onstabiele economische klimaat en de concurrentie van Amerikaanse en Chinese merken. De omzet van de TOP 500 daalde in 2023 met 18% naar €50 miljard.

 

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Trends in vroege kerstinkopen: voorzichtige uitgaven in de VS
3 min. lezen

Trends in vroege kerstinkopen: voorzichtige uitgaven in de VS

Vroege kerstinkopentrends geven vorm aan het retaillandschap, aangezien e-commerce retailers geleidelijk voorraden inslaan voor het seizoen. Klanten zijn al op zoek naar goede deals en voordelige aankopen. Een nieuw rapport van Gartner biedt nieuwe inzichten in dit fenomeen van vroeg winkelen en belicht belangrijke trends waar de e-commercesector rekening mee moet houden. Deze vroege kerstinkopentrends […]

Artikel lezen
Poolse e-commercemarkt: groei en trends
2 min. lezen

Poolse e-commercemarkt: groei en trends

De Poolse e-commercesector toont een indrukwekkende veerkracht en groei, zelfs te midden van economische uitdagingen. Deze expansie wordt gedreven door veranderende consumentenvoorkeuren, de toename van mobiel winkelen en verhoogde concurrentie op de markt. In dit artikel onderzoekt u hoe deze factoren de industrie vormgeven, met prognoses voor toekomstige groei, opkomende trends zoals mobiele handel en […]

Artikel lezen
Duits actieplan voor e-commerce: het digitale speelveld egaliseren
3 min. lezen

Duits actieplan voor e-commerce: het digitale speelveld egaliseren

De Duitse regering onderneemt doortastende actie met een nieuw Duits actieplan voor e-commerce om het speelveld van de digitale markt gelijk te trekken. Dit initiatief, onder leiding van vicekanselier Robert Habeck, heeft tot doel te zorgen voor eerlijke concurrentie tussen Europese online retailers en Aziatische giganten zoals Shein en Temu. Het Duitse actieplan voor e-commerce […]

Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+