2 min. lezen

Google’s 2025-strategie plaatst Gemini AI in het centrum

TechCrunch meldt dat het leiderschap van Google tijdens een feestelijke strategievergadering op 18 december ambitieuze plannen heeft onthuld voor hun AI-initiatieven, waarbij CEO Sundar Pichai de nadruk legde op het Google Gemini AI-model als de centrale focus van het bedrijf voor 2025.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Google’s 2025-strategie plaatst Gemini AI in het centrum
Bron: Depositphotos

Tijdens de bijeenkomst zei Pichai: “2025 zal van cruciaal belang zijn”, waarbij hij de dringende noodzaak van snellere ontwikkeling benadrukte. Een gevoel van urgentie werd benadrukt door de opmerkingen van de CEO, waarin stond dat “er veel op het spel staat” terwijl het bedrijf onderhandelt over de moordende AI-markt.

Pichai gaf een eerlijke evaluatie van de huidige status van de Gemini-app terwijl hij sprak over de nieuw uitgebrachte app. Hoewel hij het “sterke momentum” van de applicatie erkende, was hij open over de moeilijkheden die in het verschiet liggen.

Hij erkende: “We hebben in 2025 nog wat werk te doen om de kloof te dichten en ook daar een leidende positie te verwerven”, verwijzend naar de positie van het bedrijf in de kunstmatige-intelligentie-industrie.

Met wisselend succes investeren grote techbedrijven momenteel zwaar in kunstmatige intelligentie, wat samenvalt met de strategische focus op Gemini.

De openheid van Google over zijn prestaties en gebreken laat zien dat het een realistisch bewustzijn heeft van de concurrentieomgeving.

Google positioneert zich voor wat het beschouwt als een transformatieve periode in technologische ontwikkeling, en de timing en presentatie van de bijeenkomst – compleet met vakantiekleding – vormden een ontspannen achtergrond voor wat een van de belangrijkste strategische spilpunten van het bedrijf van de afgelopen jaren lijkt te zijn.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen
5 min. lezen

Hoe Mobile Commerce Community Marketing zorgt voor een hogere ROI dan traditionele kanalen

Mobiele applicaties beleven een van hun meest stabiele en tegelijkertijd meest winstgevende jaren. Na de pandemische hausse en de daaropvolgende correctie is de markt gestabiliseerd. Uit de cijfers blijkt dat de aandacht en het geld van gebruikers zich meer dan ooit tevoren op mobiel concentreren, waardoor mobile commerce community marketing de belangrijkste onderscheidende factor is […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie
4 min. lezen

Hoewel de budgetten voor B2B-advertenties groeien, worstelen marketeers nog steeds met efficiëntie

Bedrijven geven meer uit aan reclame, maar de resultaten blijven vaak achter. Groeiende digitale advertentiebudgetten alleen zijn niet genoeg. Aankoopbeslissingen worden complexer, traditionele benaderingen werken niet meer en reclame schiet het doel voorbij. Een nieuw wereldwijd onderzoek laat zien waarom een rendement op de investering in B2B-marketing uitblijft. Laten we eens kijken wat marketeers eraan […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+