Digitale media in de winkel zorgen voor een hoge betrokkenheid van de consument
Meer dan 74% van de consumenten in de VS is in fysieke winkels digitale formaten tegengekomen, zoals televisieschermen, deuren van gekoelde vitrines en kassaterminals. Jongere generaties, met name Generatie Z, hebben meer kans om met deze formaten om te gaan, terwijl babyboomers er minder bekend mee zijn.
Consumenten merken deze media niet alleen op – 61,6% gaf aan een product te hebben gekocht dat op deze manier in de winkel werd gepresenteerd. 66% van hen deed de aankoop zelfs meteen. Narrowcasting zet de consument onmiddellijk aan tot beslissingen en biedt zo een krachtig hulpmiddel voor retailers en merken.
Verhoogde bestedingen en winkelbezoeken
Bijna 66% van de consumenten beweert dat digitale formaten in winkels hun uitgaven beïnvloeden. Velen zijn bereid meer uit te geven of winkels te kiezen op basis van de beschikbaarheid van deze formules. Vooral klanten uit stedelijke gebieden reageren positief op deze formules, geven meer uit en bezoeken vaker winkels met narrowcasting.
Generatie- en demografische trends
Millennials en Generatie X reageren het meest positief op digitale formules in winkels, met een aanzienlijke toename van de uitgaven en merkbetrokkenheid. Babyboomers vertonen een lagere betrokkenheid, maar als ze worden beïnvloed door digitale media in de winkel, is de kans het grootst dat ze onmiddellijk een aankoop doen.
Bovendien vertonen klanten uit steden en met hogere inkomens een grotere kans om in de detailhandel te interageren met en producten te kopen die via digitale media worden gepromoot. Inkomen en locatie zijn van invloed op het consumentengedrag.
Zullen digitale media in fysieke winkels op de lange termijn opwarmen?
De mediabestedingen in de detailhandel zullen in 2025 naar verwachting met 46,5% stijgen tot 540 miljoen dollar. Hoewel we ons nog in de beginfase bevinden, is het duidelijk dat fysieke winkels ook een ruimte worden voor media-interacties.
Digitale formaten worden steeds gebruikelijker in winkels. Merken hebben dus een unieke kans om aankoopbeslissingen rechtstreeks op het verkooppunt te beïnvloeden.
Het integreren van digitale media in fysieke winkels in bredere omnichannelstrategieën zal de sleutel zijn om zowel online als offline de aandacht van de consument te trekken. Dit formaat heeft het potentieel om de klantreis te verbeteren, de omzet te verhogen en de toekomst van winkelen vorm te geven.