PDP: het vertrouwen van de klant vergroten met visuele inhoud
Het opnemen van uitstekende foto’s en video’s is een van de beste manieren om het vertrouwen van kopers op te bouwen. Hier zijn enkele tips om uw e-commerce marketingstrategie te verbeteren:
- Productvisuals verhogen de aankoopinteresse, het vertrouwen en de conversieratio’s aanzienlijk.
- Het opnemen van een tweede afbeelding verhoogde de conversieratio’s nog meer.
- Foto’s van hogere kwaliteit gekoppeld aan meer succesvolle verkopers.
- Meerdere weergaven verhoogden de conversieratio’s met 65%; Grote afbeeldingen verdubbelden ze.
Nauwkeurige beschrijvingen en duidelijk benoemde producten
Productnaam en beschrijving moeten op PDP duidelijk zijn. Veel consumenten hebben te maken gehad met het ontvangen van goederen die niet aan hun verwachtingen voldeden. Vaak is deze ontkoppeling het resultaat van discrepanties in productnamen en beschrijvingen op verschillende platforms. Uw merk- en e-commerce marketingstrategie draagt de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat alle wederverkopers uw beleid volgen. Retailers moeten ook nauw aansluiten bij de normen van het merk.
Klantbeoordelingen gebruiken
De koopprocedure draait in e-commerce marketing meestal om klantbeoordelingen:
- 95% van de consumenten bestudeert volgens studies producten voordat ze er een kiezen.
- 84% van de klanten gelooft evenveel in betrouwbare beoordelingen als in persoonlijke aanbevelingen
Zorg voor grondige productinformatie
Openheid en precisie staan centraal. Het opnemen van veel materiaal, afmetingen, gebruiksscenario’s en meer details zal een grote invloed hebben op de verkoop. Ontoereikende of onnauwkeurige productinformatie zorgt er namelijk voor dat 98% van de consumenten afziet van een aankoop. Technische elementen zoals verzendprocedures en retourbeleid, evenals beschrijvingen die emoties oproepen, kunnen allemaal onder dit materiaalspectrum vallen.
In de moordende omgeving van e-commerce marketing kunt u, door u op deze componenten te concentreren, uw productpagina’s verbeteren, de naamsbekendheid vergroten en uiteindelijk de verkoop en inkomsten stimuleren.