2 min. lezen

Britse KMO’s gedijen met merkopbouwende advertentiestrategieën

Uit recente gegevens blijkt een opvallende trend onder kleine en middelgrote ondernemingen (KMO's) in het Verenigd Koninkrijk: de meerderheid plukt de vruchten van hun reclame- en merkopbouwstrategieën. Uit een onderzoek van Amazon Ads blijkt dat 86% van de KMO's hun huidige advertentieaanpak het afgelopen jaar heeft toegeschreven aan het succesvol aantrekken van nieuwe klanten en het vergroten van de naamsbekendheid.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Britse KMO’s gedijen met merkopbouwende advertentiestrategieën
Bron: Depositphotos

De impact van reclame gaat verder dan alleen klantenwerving en speelt een cruciale rol in de groei van het bedrijf. Driekwart van de ondervraagde bedrijven meldde dat hun advertentie-inspanningen een belangrijke rol hebben gespeeld bij het uitbreiden van hun activiteiten in het VK. Bovendien merkte meer dan de helft van de respondenten op dat reclame heeft bijgedragen aan hun internationale bedrijfsuitbreiding en merkherkenning.

Deze positieve resultaten hebben invloed gehad op de advertentiebudgetten. Van de ondervraagde Britse KMO’s behield iets meer dan een derde hun budget van het voorgaande jaar, terwijl meer dan de helft hun advertentie-uitgaven had aangepast om hun inspanningen voor merkopbouw te ondersteunen.

Uit het onderzoek bleek dat bijna driekwart van de 600 ondervraagde kmo’s actief investeert in reclame om hun merk en bedrijf een boost te geven. Toch geeft een aanzienlijke minderheid, bijna dertig procent, geen geld uit aan reclamecampagnes. Op de vraag waarom ze niet adverteerden, waren de meest gemelde antwoorden hoge kosten en teleurstellende rendementen op eerdere inspanningen.

Source: Depositphotos

In een reactie op de bevindingen herhaalde Ludovic de Valon, Director of Global SMB Marketing bij Amazon Ads, hun inzet om marketing voor het MKB te vereenvoudigen. Hij onderstreepte hun inspanningen om uitdagingen te overwinnen door middel van goedkope toegangspunten, gesloten meetsystemen en efficiënte productpresentatie aan een breed klantenbestand, allemaal gericht op het ondersteunen van bedrijfsgroei en merkopbouw.

Dit onderzoek onderstreept het toenemende belang van reclame in het MKB voor bedrijfsontwikkeling en merkvestiging, en benadrukt ook de uitdagingen waarmee sommige bedrijven worden geconfronteerd bij het benutten van dit instrument voor groei.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
Meta AI wordt uitgerold in Europa
3 min. lezen

Meta AI wordt uitgerold in Europa

De techgigant Meta onthulde deze week dat zijn conversationele AI-tool zal worden ingezet in 41 Europese landen, waaronder die in de Europese Unie, evenals in 21 overzeese gebiedsdelen – wat hun grootste wereldwijde uitbreiding van Meta AI tot nu toe markeert.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Balkan Ecommerce Summit: wereldleiders komen bijeen in Sofia, april 2025
3 min. lezen

Balkan Ecommerce Summit: wereldleiders komen bijeen in Sofia, april 2025

De Balkan Ecommerce Summit 2025, een van de belangrijkste digitale handelsevenementen in de regio, zal Sofia op 29-30 april 2025 transformeren in de e-commercehub voor de hele Balkanregio in Arena Sofia. Dit historische evenement zal meer dan 4.000 deelnemers uit meer dan 20 landen, waaronder de Verenigde Staten en India, samenbrengen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta vervangt factchecking officieel door Community Notes-systeem
4 min. lezen

Meta vervangt factchecking officieel door Community Notes-systeem

Vanaf deze week verandert Meta fundamenteel de manier waarop informatie wordt geverifieerd op Facebook, Instagram en Threads. In plaats van samen te werken met onafhankelijke factcheckers, introduceren ze Community Notes, een op crowdsourcing gebaseerd mechanisme. Deze verandering is controversieel, maar Meta presenteert het als een manier om vooroordelen te verminderen. Voor merken betekent dit een […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+