3 min. lezen

Britse e-commercemarkt racet naar 12,6% groei in 2025

Volgens Trade.gov gegevens maakt de Britse e-commercesector een opmerkelijke groei door, met een verwachte jaarlijkse stijging van 12,6% tegen 2025, waardoor het de op twee na grootste markt ter wereld is, na de VS en China.

Dit artikel werd voor u vertaald door kunstmatige intelligentie
Britse e-commercemarkt racet naar 12,6% groei in 2025
Bron: Depositphotos

Digitale groei: de online verkoop in het VK met 36%

De online verkoop in het VK steeg in 2022 met 36%, de grootste jaarlijkse groei sinds 2007. Een bevolking van 67.7 miljoen, 71.8 miljoen mobiele telefoonverbindingen, ongeveer 66 miljoen internetgebruikers en 57 miljoen actieve gebruikers van sociale media zijn enkele van de belangrijkste digitale statistieken van het VK.

Deze digitale volwassenheid wordt weerspiegeld in het brede scala aan producten en diensten die Britse consumenten online kopen.

  • Mode, elektronica, speelgoed, hobby en doe-het-zelf, schoonheid, gezondheid en verzorging, meubels, media en eten en drinken behoren tot de belangrijkste e-commercegoederen en -diensten in het Verenigd Koninkrijk.
  • Tesco.com en Sainsbury’s.co.uk zijn de volgende twee grootste spelers op de Britse e-commercemarkt, na Amazon.co.uk.
  • Online winkelen stimuleert het consumentengedrag omdat het de beste prijzen en deals biedt.
  • Klanten wenden zich steeds vaker tot internet om te zoeken naar diensten op het gebied van mode, consumentenelektronica, huis en tuin, gezondheid en schoonheid en reizen.
  • Visa en MasterCard worden algemeen geaccepteerd en vrijwel alle in het VK gevestigde online retailers accepteren creditcards of betaalpassen.

Beveiliging en regelgeving geven vorm aan de digitale handel in het VK

Consumenten in het VK worden zich echter steeds meer bewust van online identiteitsdiefstal en zullen doorgaans alleen transacties uitvoeren op beveiligde websites. Smartphone-aankopen zijn nu goed voor meer dan tweederde van alle e-commerceverkopen en overtreffen de aankopen van tablets.

Intellectuele eigendomsrechten (IPR’s) worden goed beschermd door het Britse rechtssysteem en de handhavingsprocedures zijn vergelijkbaar met die in de VS. Bedrijven moeten zich houden aan de E-Commerce Regulations en andere wettelijke vereisten die van toepassing zijn op online contracten.

Toekomstvooruitzichten: de weg van het VK naar leiderschap in de digitale detailhandel

Het e-commercelandschap van het VK vertoont een robuuste groei en geavanceerde digitale infrastructuur, ondersteund door sterke consumentenbescherming en wettelijke kaders.

Met smartphone-aangestuurde aankopen die de verkoop domineren, veilige betalingssystemen en uitgebreide bescherming van intellectueel eigendom die voldoet aan de Amerikaanse normen, is de markt goed gepositioneerd voor verdere expansie.

Nu consumenten steeds meer prioriteit geven aan online winkelen vanwege de concurrerende prijzen en het gemak in diverse sectoren, van mode tot boodschappen, is de Britse e-commercemarkt klaar om zijn positie als wereldleider in digitale detailhandel te versterken.

Artikel delen
Vergelijkbare artikelen
YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud
2 min. lezen

YouTube Shorts-updates Weergavetelsysteem voor makers van inhoud

YouTube heeft een grote verandering onthuld in de manier waarop weergaven worden geteld op zijn korte videoplatform, YouTube Shorts, wat een grote update is voor makers van inhoud. Tech Crunch meldt dat het doel van de YouTube Shorts-update is om producenten van inhoud nauwkeurigere informatie te geven over de prestaties en het bereik van hun […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen
3 min. lezen

Meta introduceert nieuwe tools voor e-commerce: omnichannel-advertenties, AI en nieuwe plaatsingen

Meta introduceert nieuwe tools en verbeteringen in zijn advertentietools die gericht zijn op het ondersteunen van retail- en e-commercebedrijven. Het bedrijf blijft investeren in AI-modellen en breidt de opties voor adverteerders uit om de verkoopresultaten zowel online als in fysieke winkels te maximaliseren.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Artikel lezen
Bridge Now

Laatste nieuws NU

10+ ongelezen

10+