
Verschuivende klantloyaliteit in de Britse detailhandel
In het huidige retaillandschap is de concurrentie hevig: 23 procent van de shoppers is op zoek naar koopjes in plaats van vast te houden aan hun gebruikelijke winkels.
Het belang van loyaliteitsprogramma’s wordt steeds duidelijker: 52 procent van de kopers geeft aan dat ze geneigd zijn om bedrijven die programma’s aanbieden te betuttelen.
Bovendien vindt een aanzienlijke meerderheid van 61 procent dat retailers hun inspanningen moeten opvoeren om klanten te belonen.
Belangrijkste winkelprioriteiten van Britse consumenten
60 procent van de ondervraagden vindt gemak nog steeds belangrijk; 65 procent waardeert bedrijven die last-minute aankopen aankunnen en bezorgdiensten garanderen.
De kwaliteit van de producten wordt onder de loep genomen. 62 procent van de Britten heeft onlangs een afname van de productkwaliteit of -grootte waargenomen. 47 procent kiest voor minder maar kwalitatief betere goederen
Daniel Edelman, van American Express, onderstreept hoe belangrijk het is dat retailers zich snel aanpassen aan de veranderende eisen van klanten door prioriteit te geven aan het leveren van eersteklas klantervaringen, zowel in winkels als op internet.
“Het is begrijpelijk dat de winkelprioriteiten van mensen snel veranderen in lijn met de tijd, met een grotere focus op waarde en een beter oog voor kwaliteit. Het is belangrijk dat retailers, zoals altijd, dicht bij hun klanten blijven en snel reageren op hun veranderende behoeften. Het bieden van een winnende klantervaring, zowel in de winkel als online, moet ook voorop staan, aangezien Britse consumenten prioriteit blijven geven aan gemak en gemak bij het winkelen.”

Source: Depositphotos
Bestedingspatroon van Britse consumenten
Uit het onderzoek bleek ook dat 42 procent van de Britse consumenten nog steeds het grootste deel van hun geld uitgeeft aan vakanties.
72 procent vindt het nog steeds cruciaal om zichzelf van tijd tot tijd te verwennen. Het is best intrigerend dat 44 procent openstaat voor het delen van hun informatie in ruil voor een winkelervaring.
Dit geeft winkels de kans om aanbiedingen en berichten effectief op individuen af te stemmen.
Wat betekent dit voor retailers?
1️⃣ Prijsgevoeligheid is ongekend hoog
- Actie: Bied concurrerende prijzen, tijdelijke deals en gepersonaliseerde kortingen om prijsbewuste kopers aan te trekken.
2️⃣ Loyaliteitsprogramma’s zijn belangrijker dan ooit
- Actie: Versterk loyaliteitsprogramma’s met exclusieve kortingen, vroege toegang tot verkopen en gepersonaliseerde beloningen.
3️⃣ Kwaliteit is belangrijk, maar gemak ook
- Actie: Richt u op het leveren van consistente productkwaliteit en zorg tegelijkertijd voor naadloze, snelle en betrouwbare winkelervaringen (zowel online als offline).
4️⃣ Gepersonaliseerde winkelervaringen stimuleren betrokkenheid
- Actie: Gebruik AI en data-analyse om promoties op maat te maken, producten aan te bevelen en de klantbetrokkenheid te vergroten.