
Vooral gedreven door de constante uitbreiding van digitale reclame, overtrof deze verbazingwekkende stijging van digitale en online marketing eerdere schattingen met meer dan drie procentpunten. Online kanalen hebben tegenwoordig een verbazingwekkende 79.7% van de totale advertentie-uitgaven voor het Verenigd Koninkrijk in handen.
Vooruit, industrie analisten zien de opleving zich voortzetten. Met een verwachte stijging van 9,2% in het tweede kwartaal, zouden de advertentie-investeringen kunnen stijgen tot £ 9,7 miljard.

Source: AA/WARC Expenditure Report, July 2024
Experts voorspellen nu een jaarlijkse groei van 7,7%, dus de visie voor het hele jaar is naar boven bijgesteld. Tegen het einde van het jaar zou dit de digitale en online marketing in het Verenigd Koninkrijk een boost geven tot maar liefst £ 39,4 miljard.
Er zijn verschillende industrieën klaar voor bijzonder geweldige prestaties:
- Out of home reclame: +12,5%
- Zoekadvertenties: + 10,1%
- Radio: +5,5%
Gedreven door een zomer vol sportevenementen, is Broadcaster Video On-Demand (BVOD) vooral klaar om voor het eerst de grens van £ 1 miljard te doorbreken.